|
|
|
|---|---|
Bimmer man |
Hur breda däck kan man ha på 8,0tums fälgar?? Karim |
| Bredare än 235 kanske GÅR men är nog inte att rekommendera på 8". | |
| Jag kör 225 på 6.5" :) iofs 15" men ändå.... | |
| Jag har en polare som åker på 8" bredd fälg och han har 235.... och det ser riktigt bra ut. | |
Bimmer man |
Ok bra!! Då blir det 235/40 runt om hehe Tackar!! |
|
Det tror jag du gör helt rätt i... vad ska du ha för däck??? ____________________ |
|
|
Det är till 17" fälgar va? Annars blir det fel rullomkrets på hjulen till e36an... Jag har 235'or på min 8" breda fälgar, ser mycket bra ut. /Wille |
|
|
Jag hade 255/40-17 på mina gammla M5-fälgar och om inte jag minns fel så är dom 8" breda va? Det var visserligen riktigt fult och det rekomenderar jag inte, dessutom så var det dubbfria M+S däck som var ett helvete att köra med på vintern, specielt med 300Hk och bakhjulsdrift. =) Orginal så sitter det 235/45-17 på M5an så det måste ju gå bra, själv så hade jag 225/45-17 fram och det tyckte JAG såg bra ut, men det är ju en smaksak. Inte att man ska gå till överdrift och kränga på 215/30-18 på mina nuvarande 10" fägar som alla... jag menar många tokiga tyskar gör, då föredrar jag hellre 255/35-18. Mikael Melander Länk |
|
| jag kör me 9,5 breda fälgar med 215/40 fram o 225/40 bak | |
|
"Tysk stuket" tycker ju inte jag är så där snyggt. Jag kommer att ha 245 på en 8,5" bred fälg och 275 på 9". ______________________________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.