AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
691

Importera 525:a

Letar 525 24V e34 runt 91-92. Verkar som om det är nästan halva priset i Tyskland. Plus att de förmodligen inte alls är lika rostiga. Är inte så jätteimponerad över BMW:s rostskydd. Såg en 518i 13 000 mil 94:a idag med rost i dörrarna. Så förmodligen borde man hitta en lite billigare (med frakt och reg. bes) 525:a som är mindre rostig/orostig i Tyskland.
Vad tror ni en försäkring kostar på en Imoprt 525:a om man tar den på farsan. 58 år, landsbygd.

Vad tror ni om de här exemplaren?

525 -91:
Länk

Länk
li
1.959
liste
535i -89
Ingen av de två du länkade till känns så där superkul. Den blåa färgen på bil nr 1 känns mer 518/520, om du förstår vad jag menar. Bil nr 2 har "fel" ratt, något som jag är allergisk mot. Detta är dock högst personliga åsikter. :) Det finns otroligt många 525:or att välja bland, så du har råd att vara petig.
diamantsvart_bmw
jag har en import -92 och det är som du säger att det är mindre rost, dvs jag har ingen alls, att ta försäkringen på din far är ingen lysande idé sök runt på forumet ang detta för det har ju varit uppe förut, jag kan ju säga att en 525 är en riktigt trevlig bil, lagom dyr, lagom snabb, lagom törstig.

lycka till du hittar säker det du söker

Länk

Ny servad + ny olja i växellådan.
Håller med om att det inte är snyggt med "fel" ratt. Nån som har nån bra länk till en hadlare förresten?
Jag tror det är omöjligt ekonomiskt att försäkra den på mig. Brukar vara så att bilen kostar lika mycket som årspremien.

Vad drar de förresten? Mer än 740 GLT?
diamantsvart_bmw
Jag kör min på landsväg 0.85 och i stan 1.3 ca

Nu med nya 17" fälgar och däck

nya bilder kommer nästa vecka
diamantsvart_bmw
ang försäkringen betalar jag 1600 spänn i kvartalet hel försäkring i Örebro

Nu med nya 17" fälgar och däck

nya bilder kommer nästa vecka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.