|
|
|
|---|---|
|
har en 530 med m chasi. tagit av fjädern. men nu när jag skall sätta ihop det så har stötdmparstången tryckts in. och jag klarar ej dra ut skiten. asso drar jag i den så kan jag dra ut den nån cm. men sen då jag släpper går den tillbaka igen. som där e ngn fuktion så trycket ligger kvar. e inte som vanligt att man relativt lätta kan dra ut dämparen fullt. har ngn ngt tips är.. hängde upp den i stången i ett snöre nu tills imorogn eller så se om den drats ut då kanske... | |
netz |
Olje eller gas dämpare ?. Ny dämpare eller den gamla ? Min hobby! Länk V-12= 12 rätt! |
|
är den gamle m chassi dämparen. oljedämpare skulle jag tro. tagit av fjädern. men nu när jag skall sätta på den igen har kolven åkt in en bit. och jag får ej ut den. så jag får ej på fjädern igen. |
|
| Om jag har fattat det rätt så måste isåfall fjädern tryckas ihop ännu mera om du ska få på den. Den går att trycka ihop ganska mycket... | |
| Det är bara gasdämpare orginal på den bilen, så om den åker in som du säger då är den trasig. | |
|
snackade med en idag också som sa att det e gasdämpare om den drar ihop sig.. asso den drar ej ihop sig helt. men har testat dämparna hos sachs och så och de skall vara bra. iaf körde med det till jobbet där man har lite riktiga verktyg och sedan fixa jag biffen på några min. sån jekla skillnad om man har riktiga grejjor. |
|
netz |
Njae mina oljedämpare brukar dra ihop sig mer,gasdämpare brukar nöja sig med dra tillbaka 3-4cm. Gott att det löste sig :-) Min hobby! Länk V-12= 12 rätt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.