AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.320

Är träpaneler standard i 540i (E34)?

Är det standard med valnötsträ i dessa vagnar eller kommer det med något utrustningspaket?

//Sniffer

______
Svenskt E34 M5 Limousine register under uppbyggnad
Tillval kod 773 däremot extremt vanligt tillval, en av få utan...

Länk

Mvh Stephan
LN
497
LNBT
S6Plus
Tror det vara standard.

spar till en....
Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Jag har fått för mig att det är standard (fr. 530 och uppåt), men det gäller kanske bara på sv.sålda!?
På min tysk-sålda 530 har jag mycket riktigt tillval Nr. 773 som Stephan735i nämner.

Bilen Stephan735i länkar till verkar f.ö. lite skum. Den har nämligen inte träpanel på dörrarna eller runt växelspaken (troligen ej heller själva vxl-spaken) MEN till vänster om ratten är det tydligt att det sitter en bit träpanel, vilket förbryllar iaf mig en del!
Snygg bil f.ö.!

Mvh
Patrik - vad gör man uppe 05.52? :)

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Möjligen är jag ute och cyklar nu, men Executivepaketet fanns väl bara till de 4- och 6-cylindriga bilarna.

Något "levande lexikon" som Asken eller Stephan reder säkert ut detta snart :)

Mvh
Patrik

Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
I min 530 -95 (ser ingen anledning till att det inte skulle finnas samma till 540) så har jag
* 773 - Edelholzausführung Vogelaugen ahorn hochglänzend
o den är gråktig. Ser inte riktigt ut som man är van vid att en träpanel "ska" se ut.
Man kan ana den på följande Länk

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Fanns ett flertal olika träpaneler gick även att få karbonpaneler om trä inte föll i smaken Länk

Lönn grafit som Executive-paket som gick att få till 530i/540i men ett ovanligt val. Länk

Lönn grå ?? vet inte hur dom ser ut fanns bland annat på en Individualserie 540i Touring mellan 9/93-12/93 men gick att få till andra också.

Vogelaugahorn bör detta vara vilket även min 540:i har.
Länk

Det här är dom 3 specialträsorter som finns med i ETK:n tyvärr har BMW inte olika koder för träsorterna så kod 773 ?? står det på alla trävarianter så det är lite svårt att avgöra vilken träsort som bilder föreställer så utslutningsmetoden har fått vara med.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.