|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har någon erfarenhet av givarna till däcktryckskontrollen. Jag skall montera dessa på min bil, eftersom den saknade dessa när jag köpte bilen. Det jag undrar är om man behöver gå in i bilens dator och "tala om" att den har fått nya givare. | |
|
Bilmodell? Det fanns sådan utrustning från början då menar du, dvs mottagare och övrigt för givarna i hjulen? Då borde det springa igång men förvånar mig inte om du måste koda in och kalibrera det hela efter montering. FP |
|
|
Vet inte vilken bilmodell du har men på E46 är det bara att slå på tändningen, trycka på RDC-knappen och invänta att den gula varningslampan tänds. Dvs den samma rutin som efter ändring av ringtryck. Kontrollera noga att du får rätt ventiler till just din bilmodell, lite olika system nämligen. BMW-verkstaden vet.... Kostar ca 800:- per hjul |
|
|
Jag har en e39 -00 och visst är det så att mottagaren och RDC-knappen finns i bilen, men någon har bytt fälgar på bilen innan den såldes till mig. Jag har nyligen fått sändare och ventiler som jag har tänkt att montera imorgon och jag hoppas att det är rätt sändare/givare, hur vet man om det är rätt? |
|
|
BMW-verkstan? Eller den som du fått givarna ifrån? Kanske man kan prova givarna i vanligt atmosfärstryck innan man stänger in dom i hjulen, då borde ju systemet larma för lågt tryck osv. FP |
|
|
Som sagt tidigare, kolla med din BMW-verkstad! Mha chassinummer kan de kolla upp exakt vilken typ av RDC du har (olika sändningsfrekvenser bl.a). Sen jämför man med nummer på dina ventiler. Lite info om RDC eller TPC (Tyre Pressure Control) finns här: Länk |
|
|
Även reserven har tryckmätare!! Alltid först, inga stenskott! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.