|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon vet ifall E46 M3 bromsar ( hålborrade ) fram passar min M coupe. Måste jag i så fall även byta bak så att jag inte får fel balans mellan fram/bak? Jag undrar även ifall det finns röda BMW M Motorsport bälten som passar bilen? | |
|
Aha! fler som är tända på röda bälten, säg till om du hittar sånna, kanske kan vi köpa samtidigt och få ner priset!. Har ingen aning om skivorna passar, tror att de inte gör det, om annat så måste du nog bygga om färstena till oken, alt byta ok. Men som sagt det är bara spekulationer. Jag tror många kör med mycket grövre bromsar fram än bak (byter till porsche fram och original bak), om det sen är bra eller bara fungerar sådär vet jag inte. Annars finns det färdiga slitsade eller borrade skivor som passar att köpa, kanske ett bättre och billigare alternativ. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Själva skivan passar rakt på men då skivan är större kommer inte oket att passa. Du kan ju bygga distanser och använda original ok alt byta till större ok när du ändå är i farten. Röda bälten finns att köpa från BMW till M3 E30 iaf. Det bältet borde passa bra även i en M Coupé. Det är ju inga konstigheter med infästningen av ett bälte ändå. Kolla med bmw om det går att använda samma. /Per |
|
|
Finns andra färger oxå? _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Har sett en röd M5'a med orginal bälten i rött, det var grymt snyggt, så röda orginalbälten finns och det borde ju gå att applicera dessa i en Z'a bil. Det enda som skulle kunna strula är väl isåfall ev. laddningar till bältessträckarna, möjligt att man inte ens får pilla med det själv, som med airbagrattar. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.