|
|
|
|---|---|
|
Hej! Häromdagen när jag buskörde som faen med bimmern så tändes min "inspection" lampa. Innan den tändes så var alla gröna tända innan man startade motorn. Nu så går det inte att nollställa skiten vilket har fungerat förut. Vad kan detta bero på?? Tacksam för svar! MVH: Johan Forsström Beat My Wagon | |
|
slut batterier eller kondningar Joakim Eriksson |
|
|
Batterierna är det inget fel på. Kondingarna borde vara ok likaväl då instrumentpanelen är max 2 år gammal. //Johan Beat My Wagon |
|
|
Det är inte så enkelt att det är klocksymbolen tillsammans med inspektion som lyser? Då är det dax att byta bromsvätska. __________ Mvh. Micke Länk Länk |
|
|
nepp.........bara "inspection"-lampan. MVH: Johan Beat My Wagon |
|
|
Är också nyfiken vad det kan vara. Har samma problem.' MVH Morgan. Länk |
|
|
Dåliga lödningar på instrumentkortet kanske? FAF |
|
|
Är check:en fri från fel medd.? Jag kunde inte nolla m5:an utan att bromsgivarkontakterna var fixade. (eländigt tillbehör förövrigt...) mvh CW nu utan 540:...... |
|
|
Min bil har nu stått utan batteri under en tid (topplocksrenovering). Så stoppade jag i ett nytt batteri. Nu funkar allt som det ska. =D MVH Morgan. Länk |
|
| Känner du någon med en E28:a så kan du ju testa att flytta över din mätare dit och försöka återställa. Jag gjorde så med en av mina E28-mätare och då fungerade det att återställa den. Kolla oxå att du stängt av alla elförbrukare... | |
Paap Reeder |
Hej! Vill minnas att det skall vara "är en viss ordning" på oil resp inspektion. Gör flera oil reset samt insp reset. Finns ingen sensor som känner av exvis för gammal bromsolja eller slitna bromsbelägg på en E 28 och som skulle "mata" minneschipet i instrumentet med sådan info. Till minnet går bara motorvärden typ temp, varv gasläge m m. Resten är bara en klockfunktion som mäter tiden. MVH /// Paap R |
|
Bromsbeläggsgivare finns det visst på e28, men jag har nya bromsar, så knappast e det de som är sletna. MVH: Johan F Beat My Wagon |
|
| givarna till bromsbeläggen brukar gå av .. och då lyser "varning för dåliga bromsbeläggs lampan" .. | |
Paap Reeder |
Hej! ...jag menar att bromsbeläggsindikatorn "inte kan lagra sig" sig minnet på servintervallindikatorn på en E 28. På senare årsm kanske man inte kan nolla servindikatorn om slitagevarnaren fortfarande indikerar fel vilket man således kan på E 28. MVH /// Paap R |
|
har idag nollat service indikatorn trots att det står brake linings i checken och det funkade bara fint Once a beamer allways a beamer Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.