AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.459

Varför går det inte att nollställa min serviceindikator?

Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Hej!

Häromdagen när jag buskörde som faen med bimmern så tändes min "inspection" lampa. Innan den tändes så var alla gröna tända innan man startade motorn. Nu så går det inte att nollställa skiten vilket har fungerat förut.
Vad kan detta bero på??
Tacksam för svar!

MVH: Johan Forsström

Beat My Wagon
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
slut batterier eller kondningar

Joakim Eriksson
Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Batterierna är det inget fel på. Kondingarna borde vara ok likaväl då instrumentpanelen är max 2 år gammal.

//Johan

Beat My Wagon
Det är inte så enkelt att det är klocksymbolen tillsammans med inspektion som lyser?
Då är det dax att byta bromsvätska.

Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
nepp.........bara "inspection"-lampan.

MVH: Johan

Beat My Wagon
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Är också nyfiken vad det kan vara. Har samma problem.'

MVH Morgan.

Länk
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Dåliga lödningar på instrumentkortet kanske?
FAF
WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
Är check:en fri från fel medd.?

Jag kunde inte nolla m5:an utan att bromsgivarkontakterna var fixade. (eländigt tillbehör förövrigt...)

mvh CW

nu utan 540:......
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Min bil har nu stått utan batteri under en tid (topplocksrenovering). Så stoppade jag i ett nytt batteri. Nu funkar allt som det ska. =D

MVH Morgan.

Länk
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Känner du någon med en E28:a så kan du ju testa att flytta över din mätare dit och försöka återställa. Jag gjorde så med en av mina E28-mätare och då fungerade det att återställa den. Kolla oxå att du stängt av alla elförbrukare...
Paap Reeder
Hej!
Vill minnas att det skall vara "är en viss ordning" på oil resp inspektion.

Gör flera oil reset samt insp reset.

Finns ingen sensor som känner av exvis för gammal bromsolja eller slitna bromsbelägg på en E 28 och som skulle "mata" minneschipet i instrumentet med sådan info.
Till minnet går bara motorvärden typ temp, varv gasläge m m. Resten är bara en klockfunktion som mäter tiden.

MVH /// Paap R
Visa användare
96
ArchAngel
750iA -92
Bromsbeläggsgivare finns det visst på e28, men jag har nya bromsar, så knappast e det de som är sletna.

MVH: Johan F

Beat My Wagon
fl
168
flp
325ik -88
givarna till bromsbeläggen brukar gå av .. och då lyser "varning för dåliga bromsbeläggs lampan" ..
Paap Reeder
Hej!
...jag menar att bromsbeläggsindikatorn "inte kan lagra sig" sig minnet på servintervallindikatorn på en E 28.
På senare årsm kanske man inte kan nolla servindikatorn om slitagevarnaren fortfarande indikerar fel vilket man således kan på E 28.

MVH /// Paap R
kn
310
knudi
535i -92
har idag nollat service indikatorn trots att det står brake linings i checken och det funkade bara fint

Once a beamer allways a beamer

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.