|
|
|
|---|---|
|
I Onsdags eftermiddags blev jag påkörd i häcken av en 85-årig "dam"!! Hennes Opel Vectra blev det bara skit av och min 525TDSa blev intryckt i luckan med en heldel intryck i reservhjuls-lådan.....Själv blev det en runda på SÖS i ett dygn......! Mina frågor/erfarenheter är: 1. någon som har erfarenheter om hur lång tid det kan ta att reparera och fixa till allt skit?! Var rekommenderas det att lämna in Stockholms området? 2. Hur myckat skall man propsa på att få delar utbytt även de är funtionsmässigt ok!? Stängningsmotorn bak fungerar nu men brukar ge upp efter en sådan smäll. Avgassystemet är böjt och tilltryckt och fungerar nu, men kommer säkert rosta snabbt i alla brytfogaran. 3. Hur lång tid efter olyckan kan man relatera problem med bilen till denna olycka? 4. Andra råd&rön från liknande olyckor och relationer till polis och försäkringsbolag?! mawi med friitöösen | |
|
Var i exakt samma situation för drygt 3 månader sedan, dvs en söndagsmarodör körde in i häcken på mig när jag inväntade grönt ljus. Bilen var inne på verksta'n i drygt en månad men blev i stort sett helt återställt med nästintill perfekt skick. Det som byttes/åtgärdades var bakluckan, reservhjulsbaljan, plåtlisten under bagageluckan, nytt avgassystem ny stötfångare samt nytt reservhjul + lackering. Allt gick loss på nästan 40 000:- men är mycket nöjd med arbetet och framförallt att det inte uppstod någon nyansskillnad i lacken jämfört med resten av bilen. Har du lust och ork att lämna in den i Uppsala så är det Wennman's Bilplåt som du skall lämna din bil till (tel. nr står säkert i gulasidorna) MVH /D |
|
|
Thanx!! skall kolla lite mer vad som finns i stockholm oxo! mawi med friitöösen |
|
| G.A.;s Bilplåt i På Häradsvägen 107 i Huddinge jobbar bara med BMW tel 08 711 78 90 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.