AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
959

Var sitter gps-mottagaren E39 sedan?

JJ
13
JJ
M5 -00
Hej,

Jag ska byta navi från MKII till MKIV, men problemet är att jag inte vet var gps-mottagaren sitter. Jag har sökt på olika forum och tror mig veta att den ska sitta bak till vänster där också cd-växlare, tv-modul mm sitter.
På min bil så sitter det en cd-växlare ytterst mot bagageutrymmet, innanför denna så sitter tv-modulen, bakom den något som ser ut som en svart förstärkare där bl a ljudsladden från cd-växlaren kopplas in. Är det någon som vet om gps-mottagaren sitter bakom denna förstärkare? Jag vill inte riva ut allt för att komma fram till att gps-mottagaren sitter någon annanstans. Jag har kopplat in MKIV och kollat att den fungerar men jag saknar sladden från gps-antennen.

Tack på förhand,
Johan
hmm, såvitt jag vet så ska gps-mottagaren vara en lite silvrig box på ca 10*10 cm som sitter bakom cd-vxl/framför tv-modulen alltså mitemellan dessa), med två sladdar inkopplade. En liten tunn svart sladd (antennkabeln) och en lite större med serieport-kontakt (signalkabeln). Jag saknade oxå antennsladden när jag köpte bilen. Men jag tog helt enkelt bort tygsidan på vänster sida i skuffen o där hängde den. En liten tunn ganska kort sladd....... Vet iofs inte om de har flyttat denna till någon annat ställe i bilen när de uppgraderade från MKII till MKIV........

V8 rockar fett!
Samma lilla silverlåda som sitter på utsidan av racket vid CD/Navi i E46 är mer typ 5x5 cm vilket skulle kunna vara mottagarenheten. Det borde ju vara hyfsat likadana komponenter mellan modellerna. Jag har dock en MkIII Navi så den kan ju ha ändrats något sedan dess.

Själva antennen är väl integrerad i hatthyllan ...
JJ
13
JJ
M5 -00
Jag monterade loss förstärkaren igår och på baksidan av den sitter gps-mottagaren. Med lite trixande lyckades jag få in en hand bakom och ta loss antenn och strömkabel. Sedan var jag tvungen att mata in i gps:en var jag var och sedan så fungerade det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.