|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad för sport avgassystem som funkar bäst på M3 E30??? Vilket har bäst passform, trevligast ljud, ger effekt o s v? MVH Morgan. Länk | |
ant |
Har för mig att jag har läst på detta eminenta forum att Köhler saluför avgassytem till dessa bilar. Om jag inte missminner mig så var flertalet mycket nöjda med detta system. Kanske värt att söka vidare på? ========== Min bil:Länk |
|
Har just monterat Köhlers system. Perfekt passform och låter gött. Tycker också att bilen blev piggare över 5000 varv. Thord |
|
|
Vad kostar Köhler? MVH Morgan. Länk |
|
|
ferrita funkar bra för mig :) köhler har använt sig av deras system förut vad jag vet.. mvh Peter |
|
| Köhler kostar ca 9000:-. | |
|
Har dom ferrita sportavgass till M3:an på hyllan? Eller bygger dom det på plats? Och vad kostar det? MVH Morgan. Länk |
|
|
Morgan; de har nog inte något sådant på hyllan.. det kostar lite olika beroende dina önskemål.. slå dem en signal och berätta vad du har och hur du vill ha det.. enkel rör eller dubbelrör.. diameter.. ..katalysatorer eller ej osv.. mitt enkelrörsystem från grenrör och bakåt kostade 6000kr Ferrita - 0221-180 70 |
|
|
Ferrita bygger på plats på bilen. Köhlers system kommer enligt honom inte från ferrita utan det är han som "designat" dem och låter en annan firma tillverka dem. Köhlersystemen är lagervara och man slipper vara borta en dag för att få det byggt. Har för mig att Ferrita tar 7500:- för ett system efter katten, då är det bara 2*2 tum istället för 2*2,5tum. |
|
|
"PSE-R" Vad har du för grovlek på ditt enkelrör? MVH Morgan. Länk |
|
|
Morgan.. mitt system är på 2½tum med "fullflödesljuddämpare"... det är anpassat för effekter upp till 270-280hk.. men jag kunde fått 3tum för i princip samma pengar.. mvh Peter |
|
|
Men man ska aldrig överdriva grovleken. Det ska nog mycket till innan en M3 2,3l behöver grövre system än 2 1/2 tum. Lagom är bäst. =) MVH Morgan. Länk |
|
| Jag köpte eisenmann slut burk hos Xerius racing, finns som standard, sound och super sound. Är super nöjd. Mellandelen blev supersprint utan kattar. | |
|
Sunn: vad kostar slutburken?? vad valde du och låter den mycket?? Jag får nog ta lite ljudprover på Knutstorpsträffen så jag kan inhandla ett system till nästa säsong... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
|
och förresten... är det med "grisnäsa"?? (DTM utblås) tror jag vill ha utan! /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
| Tror att slutburken kostade nästan 7000kr. Jag valde sound, men det blev lite för tyst tillsammans med supersprint mellandel med dämpare. Till knutstorps träffen ska kolfiberinsuget vara på, får se hur det låter annars får jag kapa av mellan dämparen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.