AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
661

Utelåst slutade med inbrott !

Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Råkade ut för en helt otrolig grej igår. Jag skulle låsa min bil och kände att ngt inte var som det skulle (det lät konstigt) prova sedan att låsa upp bilen och det gick ju inte...Förmodligen hade staget hoppat av eller ngt, har inte hunnit kolla än...

Detta var på passagerarsidan, grejen är ju den att för ett tag sen la larmet av så jag fick börja låsa med nyckel. Varken förardörr eller bakluckan funka eftersom dom var så lite använda (skit i förmodligen) så nu hade jag ju ingenstans att låsa upp bilen på...

Det jobbiga var även att den var låst i läge 2. Så inget funka. Fick nämligen in en grej genom rutan för att dra upp knappen med, men lika fort åkte den ner igen.

Så jag tog kontakt med en låssmed som sa att det var kört, det var bara BMW som kunde fixa det där. Det skulle kosta mig 1200 i bärgning sedan kostnaden på BMW...Usch vad dyrt...Så jag och kompisen slipa till en bra skruvmejsel och slog i låset och vred om och vippsss så var bilen upplåst till ingen kostnad alls...Så det jag ska göra nu är att köpa ett nytt lås, som ändå inte funka...Blev ju mycket billigare till slut..

Men jag kan ju bara tänka vad grannar tänkte när man står där med bilen och sätter en stor skruvmejsel i låset...

Marcus Kylén
Länk
Det är ju inte varje dag som man får äran att bryta sig in i en M3a med en stor mejsel och en skiftnyckel, lyckos mig =)

Mikael Melander
Länk
Det är illa om det gick så lätt. Låset ska inte gå att få upp med skruvmejsel, Metallen i låset ska ge efter. Sen så har jag för mig att det inte är någon "mekanisk" kontakt mellan låset och låsmekanismen. De som försökte bryta upp min bil för någon månad sedan misslyckades med dörrlåset (så de smackade rutan istället).

/T.P.
Länk
Om det går att låsa upp med en nyckel utan någon transmitter i så kan jag lova dig att det går att "låsa upp" med en skruvmejsel.
Allt lossade och det var bara att vrida runt. Tråkigt men så är det.

Mikael Melander
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.