AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.061

Byte av Värmepaket??

vi
121
viruz
523i touring-00
Hej! Är det nån som har lite tipps på hur jag demonterar värmepaketet utan å riva sönder hela bilen?Tänkte försöka å byta det själv istället för att lämna på verkstad!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
donner
Hej
Har inte bytt pkt själv,men verkstan som bytte sa att dom fick riva instrumentpanelen för att komma åt.Har du sedan AC blir det hela lite mer komplicerat då dessa paket sitter nära varandra.Det skall gå att demontera värmepaketet utan att tömma AC:n.
En liten tröst eller?.

vi
121
viruz
523i touring-00
jo men jag ska då inte börja själv me å byta,,nog kör jag den till en Bmw verkstad,så fixar dom det!
Tack iallafall=)

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Visa användare
605
göran
525ixt-94
Du behöver inte riva instrumentpanelen,
men mittkonsolen och handskfacket måste
lös innan du kommer åt det.

Om man är händg är det på sådana här saker
man kan spara pengar. Det är inte så svårt,
men det tar tid. Tid=pengar på verkstan
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Har bytt på min sjua och det var inte allt för avancerat. Borde vara liknande konstruktion på 5-serien. Gör dig själv en tjänst o kolla varför det igentligen gått sönder.... Gjorde inte det på min och nu är det dags för byte igen. Liten läcka i toppackningen = lite för högt tryck = byte igen.... :-(

MVH David Öfverdahl-Forslöf
vi
121
viruz
523i touring-00
jo,David du kan nog ha rätt,,för min bil har gått väldigt varm när vattenpumpen pajjade,så det är säkert liten läcka i topp packningen! ska höra med verkstan vad dom ska ha för att byta topp packningen!
tack ska du ha!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
vi
121
viruz
523i touring-00
Hej igen,,har vart å på verkstan å kollat om jag fick nå avgaser in i Expansions kärlet och det var inte nå där,,så det är inte topp packningen som gått,utan bara Värmepaketet=) För det blev väldigt högt tryck då när vatten pumpen gick sönder,så det var nog då värmepaketet gick sönder,,fast man har först börja märka det nu när det börjat bli kallara!

Måste bara säga att det här är en väldigt bra Sajt om man äger Bmw! Har fått mycket tipps å hjälp härifrån!Tack till han/henne som börjat med denna sida!

Peter (Bmw 525i 24v-91)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.