AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
892

Motorn kvävs nästan av startgas

na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Som rubriken lyder...
Om jag sprutar startgas vid insuget så kvävs motorn nästan..
detta är lika dant oavsett om motorn går på tomgång eller om den har lite varv...
hilfe....

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Varför använder du startgas när bilen är igång?
När du sprutar in startgas genom insuget så är det jättesvårt för LMM att mäta mängden luft för att få till rätt mängd bränsle.
Jag brukar bara använda startgas just för att få igång motorn. (på båten tex...)
Läckande insugspackningar?
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Hubbe325: Bästa sättet att koll ifall man har en packning som läcker, motorn ökar i varv ifall det är någon läcka där man sprutar med startgas.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Ja men han sprutade ju vid insuget?
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Jepp... borde inte det få motorn att öka i varv?
har fått för mig det iaf ..

Jag har läckande insugspackningar på min Touring och den reagerar så at om jag sprutar startgas vid insuget så vill den nästan dö på tomgången. Resonerar som er att den börde öka i varvtal istället för att sänka det, men så fungerar det dock inte....
netz
Är inte helt säker på det här men: kan det va så att att styrboxen har adapterat (vilket ord :-\)sig efter tjuvluften så att effekten blir motsatt, plötsligt får ju motorn mindre luft den "vanliga" vägen och storknar. Kanske.....,eventuellt........

Min hobby! Länk

V-12= 12 rätt!
na
192
nallebjorn
525 (e34) -91
Insugningspackningarna på bilen är runt 6 månader gamla
byttes i samband med ett toppbyte...
om dessa nu läckte, borde inte motorn reagera på startgas runt där insugningspackningarna är monterade?

Måhända att den skulle kunna göra det, men när jag testade igår hade jag just haft batteriets minuspol av i drykt en timme innan, så den borde inte hunnit ställa sig..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.