|
|
|
|---|---|
|
Tyvarr har jag inte svenska tecken da jag befinner mig pa ett Internet Cafe i mellersta Italien. Har ar varmt, 32 grader nu pa kvallen och i dag uppfor sig kliman lite markligt i denna varme da det ar fuktigt ute. Det bildas kondens pa utsidan av framrutan, ser ut som det ar isbildning men knappast i 32 grader :) Varfor uppstar detta? Irriterande att behova kora vindrutetorkarna for att fa bort det. Microfilter ar nya och inget skit sitter ivagen nagonstans. | |
|
För mycket skillnad mellan tempen på inneluften som sprutar ut, fukt i luften utomhus och den torra inneluften. Prova att öka klimans inställning emd 4 grader så komemr du från problemet. Det är kondes på utsidan, luften blir fuktigare om kvällen. Asken |
|
|
Utsidan? Måste bero på at AC:n kyler insidan av rutan och den varma luften kondenserar på utsidan då kanske. Har inget med filter osv på inkommande luften att göra. FP |
|
|
Ja, det berodde säkert pa klimatforandringar. Samma sak intraffade igar vi osterrikiska gransen da det kom ett skzfall och tempraturen skonk fram +25 till +15 pa 10 minuter. Ska ivag till Munchen nu och titta pa begagnade e39:or 540:or hos BMW i eftermiddag :) |
|
|
För er information kan jag meddela att detta fenomen går under beteckningen: "Kalla väggens princip". Har inget egentligen att göra med torr luft inne och fuktig ute. Dvs det är inget fel på din AC, det blir så där bara. Jämförelse kan göras med tex baksidan på ett kylksåp av något äldre modell. Trevlig helg och drick gärna ett glas Chianti för mig. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.