|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er!!! Har planerat att byta Silentblock på min E30 om några dar! Jag förmodar att man inte kan utföra det om inte bakhjulen står på ramper! rätt? Hur hissar man isfall upp lättast? Brukar ni hissa upp bilen i diffen och ställa pallbockar på domkraftsfästet?? förslag! | |
| Jag brukade lyfta i diffen. Men ställ helst bockarna under bakaxelbryggan. Domkraftsfästena är rätt veka och då ser det inte så vackert ut. | |
| okeej! Bra... vart menar du att ställa under bakaxelbryggan? | |
| fattade jag rätt om du menade att jag skulle ställa dem på bakaxelbryggan? Går tyvärr inte eftersom bussningarna jag ska byta sitter på bakaxelbryggan! | |
Woodman |
Han menar nog: Tvärbalken... |
| ok, de funkar o ha dem stående där då när man byter bussningarna? | |
|
Tvärbalk = bakvagnsbrygga = X-member... "...det är inte alltid så enkelt..." |
|
|
Jag brukar sätta pallbockarna under tröskellådan, lägg en träkloss/gummiklos i mellan så du fördelar tungden och så dom inte kan glida iväg. Obs man ska inte ha allt för kassa trösklar för att göra det!! |
|
ormen |
Länk "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Mycket bra beskrivning ormen! Min bil: Länk |
|
|
skall bilen hissas bak lyfter jag i tvärbalken fram så sitter det en balk precis bakom motorn, framvagnsbalken?? jag vet inte vad den heter, sitter iaf precis efter motorn, och precis framför skyddsplåten till växellådan...går inte att missa... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.