AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
775

BMW Z3 2.8 0-100 / 0-200 filmer

Tänkte bara informera om min nya site. För er som är intresserade av 2.8ans performance, se här :)
Länk
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Jag har en film med test av Mroadster vs Mercedes SLK, den är på 55 MB så den är gansak stor är det något som du är intresserad av. filmen är från Programmet topgear i england, M roadstern spöarliksom skiten ur SLK'n, eller i alla fall tyckte tjejen som gjorde testen att BMW'n var roligare att köra och snyggare att synas i.

Gött! ;)
hehe, jag har använt omvandlaren från metric till US på den sidan. Helt plötsligt så blev det 190bhp i stället för 193....räknar dem annorlunda over there?

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja, en Brake horsepower är väl något "mer" än de hästkrafter vi räknar med har jag för mig....
Stämmer. 1.36 EU, 1.34 US
(i förhållande till kW)
Hej carsdata. Har jag uppfattar rätt: det är alltså du som driver sajten?

_________
Japp.
vad gör man om man ill lägga up bilen på din sajt då?

_________
Går inte ;) än iaf (är på G)

BTW....

Är _kokt_ nu... fick lapp från LF på 8650/halvår... ringde dem, kom fram efter ca 3 dygn av upptaget och berätta att bilhandlaren ringt och förhandlat fram per månad (jag var närvarande). Vad säger tanten i luren då... "nää, när vi hade autogiro på dig så var där inte pengar en gång, därför har vi spärrat dig som autogirare" (hade Audi på den tiden). Då sa jag typ, "..men jag var ju kund i 2år & helt felfri då." Jo men du betalade bara per halvår... Jag: "vad har det med saken att göra? det krävs väl mer?" tanten: "nä du får betala böterna 50kr/dag". "JA DE SKA JAG. Och jag ska flytta alla mina försäkringar till Trygg Hansa!". *klick*
grrrrrrrrrrrrrrr

Jaja, ringde TF, visade sig de hade SIF avtal så det blev lika billigt som LF och de visste hur man skicka fakturer per månad. Aldrig mer LF, de har roffat åt sig tillräckligt på mina skadefria år... sen får man leva med 1700 i straff, går till den rätta delen av Sverige iaf (ej LT mao).
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Z3c 4 ever! >jag tror att det var mindre antal hästar i USA på 2.8 då. läste det någonstans

njae, oftast konverterar de fel. Men visst blir det mindre hk i US modellen eftersom de har 141kw*1.34 istället för 141kw*1.36 (97an)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.