|
|
|
|---|---|
|
Någon som har en bild på hur värmeventilen ser ut på en e28, värmen har nämligen stannat på fullt så jag behöver renovera den eller nåt, och jag vet inte hur den ser ut. /Erik | |
| om du kollar på torpedväggen högra sida (framifrån sett) mellan huvudbroms cylindern och maskinen, så ser du en liten grej som är fastskruvad på torpedväggen som det går 2st kylslangar till och en elkabel. Det är den som är värmeventilen! | |
|
Ok, tack. Den va inte lätt och komma åt. Va ner och knackade lite på den, får se om det hjälper annars blir det till och ta bort den. /Erik |
|
Paap Reeder |
Hej! Har noterat att "innehållet" i värmeventilerna på min 750/E32 och min E28 är "utbytbara". Sannolikt kan man hugga vilken BMW värmeventil som helst på skroten och byta. Troligen har gummitätningen gett upp i Din värmeventil varför den inte har ngn stängande funktion kvar. På sommaren kanske man kan "plugga" den på nått sätt. MVH /// Paap R |
|
Då kan jag alltså ta en värmeventil från en 518 e28? På e32 sitter det väl 2 värmeventiler? /Erik |
|
| Ett råd: E28ans värmeventil är väldigt lättmekad. Ofta är de bara ett lite luftevakueringshål som är igentäppt när värmen fastnar på fullt. Skruva av locket och torka rent/blås ur, så funkar den säkert igen. | |
|
Ok, skall prova det. Tack /Erik |
|
|
om det inte funkar att blåsa rent kan du åka till skroten och köpa en beg från en e34(brukar vara fräschare än e28 ans ) och ta allt inuti och sätta i din jag gjorde det i fjol funkar skitbra enda skillnaden på de två ventilerna är ena röret e böjt 90gr på e34 lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.