|
|
|
|---|---|
Marquez |
Har en fråga. Jag har en 93'as M3'a och det vibrerar i växelspaken på den. Förekommer oftast när man motorbromsar eller vid kraftig gaspådrag. Märks ngt tydligare på 2'ans växel. I övrigt inga problem med lådan. Inga missljud, skrapningar eller trög. Då är min fråga om det kan vara bussningarna(Eller motorkuddarna) framför/bakom lådan som är dåliga? Och är det mycket jobb och dyrt att byta? Skulle bli tacksam för svar. Jag vet att det är svårt att gissa. Men jag begär inget konkret förslag utan bara lite spekulationer från någon som är duktig på motorer eller vart med om liknande problem Mackan |
Grusse |
På min M3 E30 så vibrerade växelspaken precis som för dig, och det var knoppen som vibrerade. Kändes inte nå glapp eller så, men när jag bytte knopp så försvann ljudet. Så jag antar att det var något inne i knoppen. Du kan ju testa att ta bort knoppen och provköra lite och se om det försvinner. |
| jag har samma problem med min gt fast det vibrerar som fan på 3an | |
|
Har samma fel på min 328 -95. Växelspaken rör sig, skakar när man inte håller i den på 1:ans och 2:ans växel! Har bytt både motorkuddarna och växellådskuddarna, detta gjorde saken snarare värre! Jag har mina aningar om det är kopplingen som är boven, typ att svänghjulet är skevt eller dylikt...vad kan det annars vara nån som vet?? |
|
M3-Mackan |
Har inte fått ordning på det själv heller. Ska ju sälja bilen till sommaren och då vill man ju att allt ska vara juste. Skevt svänghjul? Låter inte bra, är det dyrt att fixa? -Mackan- |
M3-Mackan |
Kanske ska tillägga att det bara händer på 2ans växel vid motorbroms. När man släpper gasen så åker spaken en bit fram samt en del vibrationer(spaken rör sig fram och tillbaka) -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.