|
|
|
|---|---|
Stan |
Har nu haft min nyinköpta 540iA -touring ett par dagar och är fatastiskt nöjd men jag har lite frågor som jag hoppas att någon kan svara på. 1. När man skall stänga takluckan så har jag för mig att man bara skall behöva trycka på knappen och sedan stänger sig takluckan automatiskt. Men jag måste hålla inne taklukan hela tiden för att den skall stängas. Vad kan felet vara? 2. På förarsidan kan man inte låsa med nyckeln, låsa upp går bra men inte låsa. Är det bara att försäöka hitta ett nytt lås på skroten eller kan det vara värt att försöka laga? 3. Motorvärmaren är urkopplad eftersom den gjorde så att motorn gick dåligt av någon anledning. Vet någon vad en sådan kan kosta? 4. Det står även i min utrustningslista att jag skall ha kupévärmare men någon sådan kan jag inte hitta så den är förmodligen bortmonterad. Kan man se någonstan om det har suttit en kupévärmare tidigare? Kan man i så fall sätta dit en annan eller är det BMW original som gäller? 5. Kan man hitta en svensk eller engelsk bruksanvisnig på färddatorn någostans på nätet? 6. Kan man hitta en svensk eller engelsk bruksanvisnig på klimatanläggningen(stora) någostans på nätet? Tack på förhand! |
|
Jodå! Tryck på knappen till takluckan framåt så stängs den automatiskt. Men du måste släppa knappen snabbt annars stannar den när du släpper knappen. I princip skall skall du bara stöta till knappen. Detta fungerar likadant när du skall öppna luckan. Låset på förarsidan är det tjall på. Byt! På fråga 5 o 6 är svaret eller måhända frågan! Fick du ingen instruktionsbok med bilen??? Svaret på dessa frågorna finns nämligen i den. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
--> Stan 5 & 6: Det går utmärkt att gå in till din lokala BMW-handlare och beställa en svensk kopia på instruktionsboken. Kostar runt 150:- |
|
530IA-93 |
Hej! För att stänga takluckan automatiskt! Måste Täningen vara på slagen annars får du hålla knappen intryckt hela tiden. Mvh (BMW EN BIL ATT TRIVAS I) |
|
Har samma problem med låset på förarsidan, var inne hos BMW o frågade om det gick att laga. Jo man kunde köpa en renoveringssats, men att göra det själv var inget dom rekommenderade, nån som har erfarenheter? - aldrig mera M20 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.