|
|
|
|---|---|
|
har börjat tjuta lite.Hur kan jag få reda på om det är spännrullen eller något annat?? Hörs mest på tomgången och om man kör sakta. Drive Like U Stole It!!!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ta bort spännrullen och peta försiktigt bort skyddet över lagret och fyll på med LITE fett , så kanske du kan eliminerar den felkällan. Länk ///MVH Hasso Länk |
| Det kan även vara vattenpumpen som tjuter. Ta isär "där fram" och känn på både spännrulle och vattenpump om de glappar eller snurrar tungt. | |
|
ny spänrulle kan köpas hos FORD (förlåt att jag svär) för 150 kr har jag för mej att kostar . samma tillverkare som hos BMW men lite biligare (var det alla fall förut) (Det skulle volvo ägarna veta för att hos volvo måste man köpa hela spännaren och det är samma rulle ) |
|
|
På min bil var det ett lager i generatorn. Automat är bekvämt |
|
|
Ska prova med fett i spännrullen och känna efter glapp. Om det är i pumpen ska de väl låta alltid? Detta låter inte alltid.Men det börjar göra de lite oftare Drive Like U Stole It!!!!! |
|
|
är det svårt att plocka av spännrullen förresten?? Drive Like U Stole It!!!!! |
|
| Vilken bil gäller det? | |
|
525:an Drive Like U Stole It!!!!! |
|
| Ok, jag trodde ett tag att det pratades om spännrulle till kamrem, men nån sådan har du ju inte på den bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.