AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.050

Rücklicht defekt?

Sida 1 av 2
Al
32
Alisto
328i Cab 99
Färddatorn visar Rücklicht defekt varje gång jag slår på tänningen. Alla lampor lyser som de ska och jag har kollat så att det inte sitter för starka lampor. Är det ngn som vet vad det kan bero på?

Alisto
he
22
hellacopters
328i Touring -95
Hej!
Det kan bero på att det är skillnad mellan höger och vänster lampa, även om bägge lyser. Så har jag haft på min volvo.
mvh Roger
Al
32
Alisto
328i Cab 99
Hej!
Det har jag redan kollat upp men det funkar inte iallafall, va konstigt?

Alisto
Woodman
Kolla skyltbelysningen..?
Al
32
Alisto
328i Cab 99
Det ska jag göra imorrn, hoppas att det är det som är problemet bara. Tack!

Alisto
-BeeMWe-
Det lär juh bara vara lampan eftersom den varnar för det(skyltbelysning)
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Heter inte nr. skyltbelysning "kennzeischen licht"? (stavning?)
do
128
doggy
325 cab -89
540iA Touring -98
525 -88
Rucklicht är inte skyltbelysningen , det är baklysen
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
"Rücklicht" är bakljusen annars står det "kennzeichenlicht" om det skulle vara fel på nummerplåtsbelysningen.
Hoppas du får klarhet i vad som är fel och kan rätta till det. Det är ju en fördel om man har bakljus som fungerar om man ska ut i mörkret och köra.
Woodman
Hehe...har märkt en sak på detta forum...Det finns tex tidigare inlägg som ingen svarat på ..? Så helt plötsligt om någon svarar och råkar lämna ett lite felaktigt svar..Då som först finns det mängder med sk tillrättavisare...???
Pa
100
Pakkanen
325i -88 Royalblå
Felaktiga svar måste ju rättas till. Eller hur? Jag tycker det finns fler folk som ger tveksamma svar än det finns folk som upprepar svar och jag vet vilket jag tycker är värre att råka ut för.
Men nu är felet fastställt och ingenting förutom lite stolthet kom till skada.
Woodman
Alisto: Kolla du ändå skyltbelysningen jag har varit med om att Rücklicht" lyst trots att det istället var skyltbelysningens lampa som oxiderat i gaveln.
Al
32
Alisto
328i Cab 99
Fan också! skyltbelysningen lyser också som den ska! ALLT LYSER!! Vet fortfarande inte vad det kan vara problem. Kan det vara ngt annat Woodman, eller om nån annan kanske vet?

Alisto
Gold
har likadant på min, men så fort jag petar på bromsen 1ggn så slocknar lampan.
Woodman
Alisto: Har du dragkrok..?
Har du nyligen gjort någon någon el-installation på bilen..?
Driver du något mer från baklysena via typ: tjuvklämma ?
Hur var när började det att lysa...hade du gjort något speciellt med bilen..bytt lampor elle dyl.?
Woodman
Alisto: Testa med att dra bort pluspolen från startbatteriet ett par minuter..datorn kanske resetar sig...?
(OBS en Vild Gissning) men ändå ett gångbart förslag....
Al
32
Alisto
328i Cab 99
Woodman: Jag har inte gjort ngt särskilt med elen llr ngt, men jag har dragkrok på bilen fast jag har inte kopplat den, tänker inte heller göra det. Kan det ha ngt med dragkroket att göra eller?? Ska jag testa med att dra bort pluspolen från startbatteriet ett par minuter??

Alisto
Woodman
Om el-felet har med draget att göra Så förutsätter det att detsamma är elanslutet...dragkroken i sig själv kan naturligvis ej ge några som helst felinpulser till färddatorn....koppla du loss batteripolen ett tag...Vem vet ?
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Alisto: Har dina baklampor checkcontrol?
Om dom inte har det så får du detta felmeddelande även fast allting fungerar. Jag själv har det problemet. Ska köpa nya glas nu eftersom båda är spruckna och då köper jag glas som har checkcontrol.

/D
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Och du kan programmera om datorn så att du får allting på Engelska istället för Tyska. Då står det istället "Taillight Failure" som det så fint står i min bil varje gång jag startar bilen.
Al
32
Alisto
328i Cab 99
foppa: Hur kan man veta om baklysen har checkkontroll?? Woodman gav mig ett förslag om att dra ut pluspolen från startbatteriet ett par minuter, tror du det kan funka eller?

Alisto
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.