|
|
|
|---|---|
gunilla.esko@spray.se |
klimatanläggningen på min 520i sedan -98 fortsätter att blåsa luft trots att jag slagit av motorn, det har den inte gjort tidigare. Jag var tvungen att dra ut säkringen för att få den att sluta. Vad har hänt.Tacksam för svar Gugge |
|
Välkommen till forumet. Verkar som styrningen till klimatanläggningen kör ett eget race. Möjligen styrkretsen till själva fläktmotorn, en modul som sitter i luftkanalen en bit från fläkten och med några långa kylfenor på, och en flerpolig kontakt. Händer att lödningarna på denna blir dåliga men då brukar fläkten snarare inte funka, inte som du menar snurra hela tiden. Många kallar denna styrmodul för fläktmotstånd vilket är lite fel, ett fläktmotstånd var det på tidigare modeller och anläggningar som inte har steglös fläkthastighet. Hur som helst , om du söker på fläktmotstånd i forumet så får du mycket att läsa. Prova allra först med att reseta allting genom att lossa batterikabeln några minuter och återansluta, många fel och hängningar i processorstyrda styrningar brukar försvinna på detta sätt. FP |
|
gunilla.esko@spray.se |
Tack Folke. Jag har provat att koppla bort batteriet över natten men det hjälpte inte.Fläkten blåser mest när klimatanläggningen står på auto.Följde ditt råd och tittade under rubriken "fläktmotstånd". Verkar vara varierande uppgifter var fläktmotståndet sitter. Hälsningar gugge |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.