|
|
|
|---|---|
|
Har avtagbart drag på min 525 tds men saknar det lilla plast locket som man skall sätta dit när draget är borta någon som vet var man kan köpa det? m.v.h Rickard Länk. www.bildelen.com | |
| Ja du lär ju inte hitta locket på Saab eller Volvo..men hos BMW går det bättre | |
| Jag har också avtagbart drag, men nån tidigare ägare har behållt själva kroken. Nån som har koll på vad en sån kan kosta hos BMW? Är nog hopplöst att försöka hitta på skroten. | |
| Kroken måste du ha när du besiktigar bilen..kolla vad ditt drag heter och sök på tillverkare Monoflex säljs av Mekonomen och är inte helt ovanligt på BMW Länk men det finns ett par märken till | |
| Ursäkta en dum fråga, men hur kollar jag vad det heter? Trodde det var ett originaltillbehör som monterades direkt från fabrik och att det bara fanns en variant, men nu när jag såg Monoflex blev jag förvirrad :) | |
| Luckan finns som sagt på BMW för några hundringar. Du bör hitta någon märkning på draget/infästningen vad det är för tillverkare. Men vore jag dig skulle jag kontakta förra ägaren och be om att få dragkroken. | |
| Var nyss inne på FB Fosie och pratade med allas vår älskade reservdelsman, enligt honom kostar själva kroken 4000 om det står "westfalia" på fästanordningen, vilket det gjorde på min. Frågan är hur mycket vikt man ska lägga vid hans ord, har ju hänt att han haft fel förr... jaja får åka ner till FB Centrum o höra vad dom har att säga om saken. | |
| Här har du vad Monoflex kostar till din på Mekonomen så inte fan kan bara kroken som reservdel kosta 4 lapp Länk | |
| Hmm...länken kom inte till sidan men skriv ditt bilnr och sök drag 3511 kr | |
|
Det var ändå en stadig summa, kan hyra många minibussar för dom pengarna :) Tackar för all hjälp och information iallafall. Ibland blir man så trött på folk och deras giriga fingrar, inte ens domkraften var kvar upptäckte jag. Samma med verktygssatsen, liknande verktyg kostar kanske en tia styck på Biltema men ändå ska folk länsa den... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.