|
|
|
|---|---|
danielwiktorsson |
Hej har en 518i -90:a som ja är rädd för att ja måste byta nån/flera hudlaliska lyftare på. Men ja har ingen aning om de är svårt att göra. För om de är svårt blir de ju dyrt. Och kostar de mycke att byta/serva dom? Om de är nån som vet/har gjort? För de verkar som att den automatiska justerningen inte är den bästa på ventilerna. /MVH daniel Wiktorsson Norrland |
| Borde inte vara så dyrt då det bara är 4 st. Hade en 520-05 med 24st - kostade 10.000 på BMW....... | |
|
peterschuller: är det inte 8 st lyftare på 518i (M40)? Member of "dimljusmaffian"!!! |
|
| om jag inte är helt ute och cyklar så är det 1 / ventil, dvs 518-90 4 cylindrar = 4 lyftare.....medan 520-95 VANOS 24v 0 4x6 lyftare......... | |
| M40 har 8 ventiler. 2 per cylinder - en insugs- och en avgasventil. | |
|
Jag har en 518 -90 Och BMW tog då betalt för 8 st lyftare när dom bytte på min. Har dom lurat mig då? :-) |
|
| Det gick på ca 2500:- inkl. moms. | |
| Hydraltryckarna kostar 155 kr st hos Motornord det går åt 8st =1200 kr går att byta utan att ta bort kammen om man har ett specialverktyg som BMW verstan har försök att prata väl med någon BMW mekaniker som vill tjäna en extraslant någon helg eller kväll. Vad det kostar på en BMW verkstad vågar jag inte ens gissa. | |
| 8st lyftare kostar naturligtvis 1240 kr | |
| 8st lyftare kostar naturligtvis 1240 kr | |
|
Du behöver ju inte ens gissa. Se mitt förra inlägg. 2500 bagis inkl. moms. På BMW verkstad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.