|
|
|
|---|---|
| Vet att det på merca finns nåt liknande på dörrarna. Men bakluckan? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du lägger ned luckan och en motor drar igen och stänger den mjuk och fint. ///MVH Hasso Länk |
|
Det brukar väl vara på bakluckan på BMW, du lägger bara luckan emot så drar den igen själv. Merca har det även på dörrarna men då är det nog en DYR modell. Var o tittade på en 528 - 99 som stängde luckan hela vägen via en fjärr el. en knapp som satt uder luckan coolt har aldrig sett det innan. Måste vara ett handikapptillägg. spar till en.... Länk |
|
|
Inget handikapp option utan ett helt vanligt option på 99- "316 Heckklappenbetätigung autom" Mvh. Patric Min 740: Länk |
|
|
Softclose fins även att få på dörrarna på vissa bilmodeller. Provade en 745i E-65 som hade det. Hel häftigt. 12-Pack |
|
| det ãr hãftigt ãnda tills det trasslar. min soft-close baklucka pá min fõrra bil (740 -95) tog i riktigt ordenligt med motorn ibland, sá pass att den gick i baklás. trist nãr det hãnder pã e65 dõrrarna om nágra ár. | |
|
Hej! Astroboy: Kan det inte bara ha varit otur? Har en arbetskamrat som hade en MB 300D -95 med softclose och han har aldrig haft strul med det på den. Softclose är trevligt, synd att det inte finns på E32. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
torparn2 |
Magnus18: Jag har softclose på min E32 om du menar med bakluckan... "Det är inte dom höga hastigheterna som dödar, det är dom snabba stoppen" |
| Mercedes har haft ComfortClose (som tillval på alla utom 600:an) sedan W140:in lanserades -91 på samtliga dörrar + baklucka | |
|
Hade "softclose" på min 87:ans Cadillac... men åren hade tagit ut sin rätt och stängarmotorn behövde nog en översyn, för det var snarare "hardclose" eller "kraschclose" när luckan drogs in med brak och knarr... :) :) I mitt tycke en klar kandidat till förstaplatsen på "värdelösa finesserlistan". |
|
|
Tycker att det är rätt "soft" med Softclose när man vant sig med det. Men den håller ganska låg "måste ha"- faktor. mvh // Lazze Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.