|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en gammal 318i -84 . Är det något att lägg pengarna på ? håller grejerna ? Hade en -88 med m40 motorn i innan som motorn rasade på , jag har hört att -87 och nedåt ska vara bättre, stämmer det tror? | |
|
Svårt att säga.. beror ju på hur välvårdad just ditt exemplar är.. hur ofta de bytt oljor osv.. Jag har en 323 -84:a som har rullat 26000mil nu och säkert kommer att rulla 10-150000 till om man bara byter olja och kamremm när det är dax... Oftast är det inte motorn som sätter stopp för en så gammal bil först utan rosten e din största fiende... En 318 är ju i regel en mycket billig bil att ha i drift.. Annars kan du köpa min 323:a :) /Jimmy Länk |
|
| Tack , men jag såg att du håller till i norr , blir nog lite långt att åka å hämta för mej som bor i gbg. Tack ändå. | |
|
min e21 har gåt 32000 mil Livet börjar vid 180 |
|
Woodman |
Är det inte bättre att lägga pengarna på en rejäl trampcykel... De där andra alternativena hör väl snarare hemma på skroten. |
|
Vad menar du med det woodman? ----------------------- Min E30: Länk |
|
Woodman |
Har du hört talas om "Materialutmattning"..? det är för gammalt. Spara ett tag till och satsa på något lite nyare typ: -90. Varför dra på sig mer probs än növändigt...84:a Snart 20 år tänk efter lite vad kan man förvänta sig att få efter 20 vintrar..? (Vrak) Tyvärr är det den bistra sanningen. |
|
Den tidiga 318i är visseligen ingen raket, men är billig i inköp och drift...och där sitter den revliga m10 maskinen monterad (läs trimnings vänlig) Så om du hittar en vettig (rostfri) 318i så tveka inte att slå till på den! Woodman, vad menar du med att det är bättre att sattsa på en trampcykel, utmattning i material osv? Utmattning är nog det minsta problemet...korrision är nog det vanligaste problemet på äldre vagnar! |
|
|
318 med gamla M10-motorn är en av de mest underskattade BMW´na!!! KÖP!! |
|
|
Om bilen är fin så köp Woodman: Nu tycker jag du skrev lite dumt när du själv har en gammal bil som har en massa år på nacken. vad säger att din 88 ska hålla mer kaross mässigt en 84 i bra skick? För jag hoppas du tar bort och gör rent bakom m-listerna på dina dörrar. Om det nu har varit där sen 88. Tänk efter vilka trevlig heter det har samlats där genom åren i såna fall. _________________ bmw323.cbj.net |
|
Woodman |
Min egen äldre E30 är i ett "Extrem skick" utan dess like ;-) Den är aldrig vinterkörd, den är klassad som Entusiastbil av Länsförsäkringar som dessutom har värderat den till 100.000:- Så där finns det ingen skit bakom listerna...lite dumt att jämföra med en saltad pisskur från -84 som dessutom bott ute vintertid. |
|
Woodman : Hur vet du vad det är för skick på bilen som han vill köpa? När det kommer nya besökare till BMWPower så kan vi väl kliva ur sandlådan och verka lite vuxna ialla fall.. Köpa trampcykel!?? Finns säkert texemplar av 84:er som är bra mycket finare än en "nyare" 90:a... Så är den fin så KÖP! /Jimmy Länk |
|
Woodman |
Det går att räkna ut skicket mot bakgrund av 1:a inlägget... Dessutom är han villig att byta ned sig i års modell..? Enbart för att komma över något billigt objekt som kanske rullar ett tag till. (knappast någon pärla) |
|
Ja smaken e ju som baken.. Jag köpte i Dec en 323:a som hade rullat 25000 mil då och visst den var ej i perfekt skick heller.. men priset var ju där efter.. Har kört med den i 1000 mil nu och är fortfarabde nöjd med bilen... Den ska dock säljas imorgon med lite vinst... Ikväll kommer en 318im att köpas och fixas iordning.. får se vad vinsten blir på den då :) /Jimmy Länk |
|
Woodman |
Det blir nog en slant över....Lycka till med försäljningen. |
|
Är bilen i hysat skick och bra maskinellt så köp den om priset är rätt. Woodman nu är du lite löjlig, varför sågar du en bil som du inte vet någonting om. Som sagt var så är din egen bil nästan lika gammal. Tror du verkligen att LF skulle betala ut 100´ om din bil blir stulen? |
|
|
Nu är en 318im införskaffad.. M3-inredning, sänkt, kjolar runt om, nya däck s+v m.m m.m 19000mil... Mycket fint skick... Pris 12 000:- det e väl ett kap? /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Du får komma och vissa upp ditt nya inköp så man får se den =) vad blev det för färg då ? Mvh Teres |
|
Woodman |
BMW735IA: Har du komptestat motorn..? |
|
Woodman : Nej.. Den går som den ska och blå/vit ryker ej.. lite overkill å komptesta en 318 kanske... Teres : Samma som din.. Diamant svartz metallic.. Lär ju synas på stan :) /Jimmy Länk |
|
|
BMW735IA: Jo vi ses nog nån gång på stan. Eller så gör vi det på lördag på röberg om du ska dit? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.