|
|
|
|---|---|
|
Såg vid en sedvanlig tvättning att jag hade fått ett stenskott på ena framskärmen som är några mm i diameter!Så nu undrar jag hur snabtt man ska åtgärda detta "hål" i lacken? Är det någon risk att det har börjat rosta redan nu(har kört en tid med det, ca 1-2 månad tror jag) Som sagt, hur stor är rostrisken efter sådan tid? An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! | |
|
Har stenskottet gått igenom bara klarlack, eller ned till grundlack eller tom till plåten? Är det grundlack kvar så är det normalt ingen panik alls, men innan vinterns salt är klart lämpligt. Är stenskottet plåtrent så hade jag varit snabb och lagt i en grundfärg innan rosten kommer. Det är klart pilligt att skrapa rostrent i stenskott och du kan behöva kemikalier eller speciella grundfärger för att säkra att all rost förvinner/inte ger problem i framtiden. |
|
|
NJae,verkar som det har gått ner till grundlack bara!Började bli lite orolig för tiden men det verkar som det är ok, men ska åtgärda det snarast nu så att jag kan sova gott om nätterna igen :) Tack för tipset! An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.