|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vet att det här är inte BMW relaterat, men jag känner tyvärr inte till ngt forum av den här kalibern vad det gäller kunskap om import från Tyskland. Hoppas det går för sig ändå... :) Funderar på att importera en MB av modell 220e/e220 alt. 200e/e200 från -93. Har hittat några riktiga "pärlor" på diverse MB handlare. Har dock några frågor som jag väldigt gärna skulle vilja få svar på. 1) Är priserna på MB alltid inkl tysk moms? Eller måste man lägga till en 16% på priset? 2) Går det att lita till 100% på mätarställningarna hos MB handlarna? 3) Eftersom mina tyska kunskaper extremt begränsade och Altavistas översättare inte gör det lättare alltid :) så undrar om ngn vet vad följande ord/begrepp betyder; ANHAENGEVORRICHTUNG ABGASREINIGUNGSANLAGE TELEFON TELE AID (NOKIA D-NETZ) (Nokia handsfree?) HECKSCHEIBE ESG SCHIEBE-HEBE-DACH EL.IN STAHLAUSF. (el lucka, fönsterhissar)? Här är url:en till MBs sökmotor: Länk Tack på förhand! Mvh w124:an :) | |
|
1. Om det inte står anna t så är priserna inklusive moms. 2. Man kan aldrig vara 100% säker på mätarställningen oavsett var man köper bilen. Men en auktoriserad M-B handlare borde vara säkert. 3. ANHAENGEVORRICHTUNG= Förberedd för dragkrok ABGASREINIGUNGSANLAGE= avgasrengöringingsanläggning (borde stått katalysator, har aldrig sett dett uttrycket), kan också vara att den har filter till AC:n TELEFON TELE AID (NOKIA D-NETZ) = D-Netzt mobiltelefon, har för mig att detta är en gammal standard som tyvärr inte funkar i sverige- HECKSCHEIBE ESG= Vet ej. SCHIEBE-HEBE-DACH EL.IN STAHLAUSF. = Eltaklucka i stål. /T.P. Länk |
|
|
Är det denna? Länk /T.P. Länk |
|
|
T.P.> Tack för svaren! På själva sökmotor finns det ju följande alternativ "Umsatzsteuer ausweisbar" och på vissa annonser står det "Differenzbesteuert gemäß §25a UStG". Vet att båda har någonting med momsen att göra, men vad? Mvh w124 |
|
|
och garantin som står på vissa bilar? Vad innebär den och gäller den även här i Sverige? Mvh w124 |
|
|
T.P.> Kom inte in på din länk, stod följande att sessionen inte var aktiv längre :( Mvh w124 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.