AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
444

vad kan jag ladda

31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
ja nu har jag plockat i hop motorn och nu undrar hur stort turbo tryck jag kan har inte sänkt kompet men dom kolvarna som jag hade i förut rekomendera dom 1,1 kg ladd tryck och nu har jag väre kolvar samt natrium kylda ventiler vateninsprutning ny kam vav stakar litte värre top borrat block vet ej hur mycket för ladda jag 1 kg och då va den inte så pigg som jag ville testa 1,1 men då gick kolvarna på 1 och 3

Livet börjar vid 180
nu vet jag att jag kommer låta som de andra som föredrar att skriva "snälla använd sök funktionen innan du drar upp en ny tråd"

men jag kan rekommendera dig att vända dig till trimmnings delen i detta forum och även göra en sökning där, finns säkert hur mkt tips som helst om detta ämne för det är livligt diskuterat

An assault on a man's BMW is like an assault on the man himself!
Kolvarnas kvalitet har inte så mycket inverkan på hur högt laddtryck du kan ha. Det är kompressionsförhållandet som bestämmer detta.
Har du för hogt laddtryck + kompressionsförhållande så spikar motorn och då spelar det ingen roll vad du har för kolvar. Inga kolvar håller för spikningar.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Inte för att jag är särskilt hemma på turbo, men 1.1 utan kompsänk klingar väldigt ohälsosamt i mina öron. Särskilt i en S14-motor som har högt komp från början.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Ni
5
Nicke_Plattis
E30 320 -84
med borrad 323:a
2.6l
Ni grabbar värkar ju ha lite kåll på BMW turbos
Då borde ni ju åxo veta om det finns ett billigare
"bulta på kit" än vad ESS har att erbjuda???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.