|
|
|
|---|---|
|
Tänkte kolla om någon lyckats med konststycket att eftermontera ett antispinn på en E36. Har själv en 328 och börjar undra över hur kul det blir att släppa ut tjejen i den i vinter =( Frågade på BMW vad det skulle kosta och om det gick. Svaret var att jag borde varit smart nog att köpa en bil med det i från början. Blev lite sne och tyckte att de kunde "#@£. Därav frågan till alla er BMW fantaster. | |
Dr.BMW@solna |
Den som lyckas med det kan nog söka jobb på bmw:s tekniska avdelning! 336i-89,318i-88 |
|
Med en uppsättning vettiga vinterdäck, kanske en omgång på en halkbana för att lära sig bilen och allmän försiktighet klarar hon det säker galant. Och detta till en bråkdel av den tid o energi som det skulle kosta att montera antispinn. I princip skulle du få bygga om halva bilen för det. Men kommentaren från BMW vär ju rätt korkad. Har själv en E36 coupe utan detta men har det på de övriga bilarna inklusive antisladd systemet på en av dom.Ur vinterkörnings synpunkt kan man egentligen både ha och mista antispinnsystemet. Det hjälper till att hålla bilen på kurs vid starter och till viss del vid kursändring i snömodd. Men det hjälper inte mot sladd pga för hög fart eller vid inbromsning. E36 är som jag ser en "ärlig" vinterbil, talar om när den tänker släppa bara man vet hur man ska lyssna. Men för att kunna lyssna behöver man som sagt öva. |
|
|
Eh äh, jag får nog lov att säga att kommentaren från BMW var ... rätt så förståelig. Harri Nikander |
|
|
Tack för den vettiga kommentaren Sail. Harri, de skall väl skita i om jag vill ha rosa skinn i bilen. Om de kan fixa så pröjsar jag. Sådana som jobbar som säljare brukar vilja tjäna pengar. Eller??? |
|
|
Även säljare är människor, minns när min far som sålde SAAB kom hem och grät en dag när en kund som beställt en skinande ny 900 Turbo körde sin nylevererade pärla direkt till Berras Svets & Bil AB och lät sätta in en eftermonterad taklucka, sån som man vippar upp i bakkant. Harri Nikander |
|
| Ajdå, snacka om man tar jobbet seriöst om man kommer hem och gråter efter jobbet! :) | |
| ...framför allt när det gäller en sketen saab :) | |
|
Slit bort 2 tändkablar och du har en trött, icke så spinnbenägen vagn.:) >> Harri, jag lider med din Far. 265/35/18 |
|
|
Åk till närmaste banverk (SJ) och tigg åt dej en bit räls! Väger bly, men tar liten plats. Placera rälsen i bagaget över bakaxeln. BRA tyngd blir´e... |
|
Diesel_Power |
Hähä, räls i skuffen låter som bonna sänkningarna här, ett gäng traktorvikter i skuffen ;) Turbo Diesel är det enda rätta |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.