|
|
|
|---|---|
|
Jag fick hem min kärra idag som min farsa lånat ett tag och stereon/radion/ljudet av tvn fungerar inte längre. Det finns en knapp som liknar en nyckel och en lampa till den som lyser konstant rött.. (kan det vara radiolås?) Knappen finns direkt till höger om volymknappen. På displayen ser man att radion är "hängd" på en kanal.. och det går inte att byta!? Det går inte heller att gå in på "Tone" eller "Select" för att scanna in nya radio stationer. Inget händer när man trycker på dessa knappar. Trycker man på "Mode" så händer ingenting.. normalt skall den ju svitcha till CD Tape eller Radio då. Nån som snälla har nån ide om hur jag skall kunna "låsa" upp min stereo?.. Jag blir tokig av att köra utan musik =P Mvh Bass - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk | |
|
Har du provat att koppla bort batteriet en stund (~1h) och sett om det blivit bättre? Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
Woodman |
Så där går det när man lånar ut till Gammalt folk: Gubben har haft "Tryckfest" på alla knapparna...förmodligen är stereon i akut chocktillstånd (Låst) du får nog skicka in den till återförsäljaren för upp-låsning. Kostar mellan 500-1000:- + frakt. |
|
>>> Har du provat att koppla bort batteriet en stund (~1h) och sett om det blivit bättre? <<<<<<< Ok utveckla detta för en med tummen mitt i handen och fingrarna i ögat. Allså vanliga bilbatteriet?.. koppla ut det i typ en timme och prova igen? Vad mer kan tänkas hända om man plockar ur batteriet så länge? >>>>Så där går det när man lånar ut till Gammalt folk: Gubben har haft "Tryckfest" på alla knapparna...förmodligen är stereon i akut chocktillstånd (Låst) du får nog skicka in den till återförsäljaren för upp-låsning. Kostar mellan 500-1000:- + frakt<<<< Stereon är intregerat med TV NAVI Osv.. kan inte plocka ur den.. men man kanske måste lämna in bilen till BMW då? - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Bass, Ta av ena kabeln från batteriet i en timme, sätt tillbaka sen och se vad som händer. Ibland kan det hjälpa. Behöver du hjälp så vet du vart jag finns...i jymden :) /Erik |
|
|
Hahaha i Jymden Ok ska prova det medans jag är inne på brölloppet jag ska på ikväll.. hoppas bilen inte sprängs!! =) Nää men alvarligt.. jag har för mig att det är mer saker än stereon som påverkas av detta.. minne för hur växlarna ska bete sig på steptronicen osv? Kanske har fel.. nån som vet? - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Bass: Jo, all elektronik utan minne påverkas av detta förfarande. Skulle nog inte rekommendera urkoppling när motorn är varm och sedan inkoppling när motorn är kall efter bröllopet. Har hört om många som fått problem med katastrofal motorgång då det tydligen tar en stund innan elektroniken lärt sig.. Minne för ev. elstolar, radiostationer på stereo, växling på automaten lär försvinna... tipset är att koppla ur batteriet med helt kall motor, dvs. i morgon bitti eller så om du inte kommer hem framåt 5-tiden på morgonen :) Ev. räcker det med urkoppling "15 minuter en kvart".. :) Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Ok tack för rådet =) Ska prova detta.. H O P P A S J A G S L I P P E R B M W S H E M S K A R Ä K N I N G A R ! ! - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Jag tror 5-10 min är tillräckligt möjligen 15 minotter eller tom en kvart:))). På E39 lär inget mera hända än att klockan i serviceindikatorn som talar om när det är dags att byta bromsvätska kommer att gå fel med några minuter, helt betydelselöst. Växelprogram mm, dvs att köra på speciellt sätt efter återinkoppling tror jag gäller tidigare modeller. Ev. andra mindre viktiga minnen får man kanske progga in igen. FP |
|
|
Bass>>>>Det var no probs för min del när jag kopplade ur batteriet i ca 1 h när jag monterade mina instrumentringar. Det enda som hände efter att jag monterat tillbaka instrumenthuset och ånyo anslutit batteriet var att klockan var nollställd. Dock är det en simpel match att ställa in eländet. /D P.S Har du vägarna förbi på måndag eftermiddag så kan vi titta på allt tillsammansi lugn och ro:) Bor på Studentv. 18. |
|
|
Dominik: Låter kanon! Om jag inte fått ordning på grejerna innan måndag så hör jag av mig. Mailar mitt nummer i så fall på sön/mån. Tackar =) - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Tack alla för hjälpen!! Jag drog av batterikablarna.. dock en kaffe o en cigg och när jag satte dit kablarna fungerade allt som om inget hade hänt =) Tack så mycket! .. utan er hade jag nog hamnat på BMW för detta och troligen betalat en saftig räkning för nåt så löjligt som detta. - Fanatisk bmwpower besökare - Min bil: Länk |
|
|
Kul att det löste sig så pass enkelt för dig! Mvh Patrik ____________________________ 8/6-03?Länk |
|
|
Bass. Tag då dom pengarna du sparat och sätt in till BMW power ( Länk ) som ett bevis på din tacksamhet och som tack för all tid Power-Crew lägger ner för att vi BMW dårar skall kunna leva ett bekymmerslöst liv.. Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.