AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
567

Är Hartge avgassystemet "selänk" ett bra sätt att få mer blås.

LN
497
LNBT
S6Plus
Vad tror ni om ett sådant på kärran. Är det lika bra/effektivt som övriga rekomendationer här på forumet typ supersprint o.dyl.
Någon här som har ett? hur är ljudnivån o.dyl. Vill inte ha för mycket lju emot original när jag fiskör i 100.
Länk

spar till en....
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Ingen med tips alltså el.? Det är kanske lite lungt i forumet idag, sen kväll igår.

spar till en....
Länk
Jag skulle inte vara rädd för att köpa Hatrge grejer... det är nog bara att satsa på ett sådant system.
Rotti
Tja det är gött ljud i ett sådant,,, min polare har en m3-96 Hartge 3,5 motor å av,system ...dtm super sprint hadde jag på min m3 -94 gött ljud i ett sådant oxå...men hartge systemen är finare å bättre kvalete...
Jag kör med Hartgesystem på min 535. Dovt på lågvarv, skriker på högvarv och. Tycker dock att det låter lite väl mycket när man vardagskör efter landsvägen...
Du har ju inte Hartgen på din sida!!!! du får lägga upp lite bilder på den.
Har Hartge på min E-30 325..
Tycker inte att det är störande på landsväg.
Även extraktor på systemet..
Rostfritt hela vägen.
Låter vasst när man ger på,, det är det ända.

Micke.. Länk
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Tjena LNTB, varför inte satsa på ett Ferrita. Det gjorde jag till min 540, och det var ett bra pris också. 7.500 kr i.n.k.l montering + att du får välja tum på rören och vilka slutrör du vill ha, + att du har garanti på systemet så länge du äger bilen. Jag blev jäkligt nöjd med deras arbete, så jag rekommenderar Ferrita.
Nu vet ju inte jag vad ett Hartge kostar, men jag antar att det är dyrare.

PB
LN
497
LNBT
S6Plus
ÅÅåhh en Värmlänning till . Petrus> Var fick du det monterat?
Om det nu var i Värmland så undrar jag om det finns i Stockholm.

Sparar till en....
Länk
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Jag fick mitt monterat i Köping. Och dom måste bygga systemet på plats, på grund av att dom inte har några färdiga satser till 540:in. Du kan ju gå in på www.ferrita.com så får du all info du behöver.

PB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.