AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
433

Avgas 325 E36

Fa
227
Falcon
325 -93
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Ferittas och rakarörs avgas system till 325 E36?
Kvalitet ljudnivå osv...

Det är från Kat och bakåt som jag måste ha, min har rasat ihop och låter som folk race bil.
Mvh Peter A
Mi
12
MikaelA
325ic 94
Är i samma sits som du.. Hade tur att få lyssna på ett Feritta system och ett eisenmann och kan bara säga att jag tvekade inte.. Jag la dom extra pengarna på eisenmann system på direkten, där kan du även välja ljud nivå men det blev supersound för mig..
Fa
227
Falcon
325 -93
hmm låter intressant, vad går det lös på?
från kat eller?
Mvh Peter A
Mi
12
MikaelA
325ic 94
Cirka 8 papp till våran.... Men ljudet var underbart så det är svårt att motstå
Fa
227
Falcon
325 -93
tack,Lite dyrt för min plånbok just nu :)
ngn som vet ngr om rakarörs då?
mvh Peter A
Feritta tar halva det priset. Även om eisenmann systemet låter bättre eller goare så tyckte jag att det var tillräckligt dyrt med ett Ferittasystem.

MikaelA
Så min bil lät inte tiräckligt gott eller...:)
Det är inte alla som får chansen att jämföra ett eisenmann mot ett feritta så som du fick... :)
Lycka till/Berbel
Fa
227
Falcon
325 -93
Berbel
Har du ett Feritta monterat på din bil?
Hur låter bilen efteråt?
bra passform osv.
Mvh Peter A
Japp, jag har Feritta på min kärra.
Det beror på vad du jämför mot och om du har t.ex. öppet luftfilter.
Passformen var inte helt hundra, men med tanke på att det skickades med posten till mig så var det godkänd passform + att det räta upp sig när det blivit ordentligt varmt några gånger. Hade problem med att det inte var centrerat i uttagen i bakkjolen, men nu är det det...
Ljudet går inte att jämföra mot t.ex. ett Eisenmannsystem, men så är det halva priset oxå.
Jag är nöjd än så länge i alla fall.
MVH/Berbel
PS. stava inte så bra i mitt förra inlägg.
tiräckligt=tillräckligt. DS.
Fa
227
Falcon
325 -93
Tack, det blir nog ett sådant på min då.
är ljud nivån störande när du kör landsväg?
Mvh Peter A
Mi
12
MikaelA
325ic 94
Barbel
Opps, jo visst lät det riktigt nice, ingen tvekan om det.. Men när man hörde ylandet från eisenmann så var det svårt att få slantarna att stanna i plånboken
Jag har fått ett nytt nick....!!! Tack MikaelA :)
Jag tror dig angående valet, men när det inte finns så det räcker så vad gör man?

Falcon
På landsväg så hörs det nästan inte nått, om man inte stampar riktigt ordentligt.
MVH/Berbel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.