AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
530

Pris på 318 is

amax
Hej.
Jag är helt ny på BMW och funderar på att köpa en BMW 318 iS -97 som gått 2900 mil. Kan Ni ge mig lite hjälp med prisbilden på modellen?

Den är välvårdad och fullservad.

Utrustad med följande:

Taklucka
Stereo (ej CD)
Alu-fälgar
Sportstolar (BMW)
Elhissar
Elspeglar
Sitsvärme (eftermonterat)
Bakspoiler med inbyggt bromsljus

Bilen är importerad från Tyskland och säljs i Sverige av en bilhandlare som vill ha 157000:-. Är detta ett ok pris??
Alla handlingar finns.

Tack för hjälpen.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hejsan.

För samma summa kan du få en fin 328:a -97 för, men dock som gått längre.

Tycker priser är lite högt, men som sagt, har den gått så lite, så borde den vara som ny.

Inte en krona över 140.000:- tycker jag du ska ge för den.

/Edvard
BMW CS # 4503
amax
Vad är i så fall mina bästa argument att ta till med bilhandlaren för att få honom att sänka priset?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Betänk att bilen varken har AC eller automatisk ACC(klimatanläggning). Detta gör bilen betydligt mer svårsåld när du i din tur ska sälja om en eller ett antal år. Du har säkert hittat en pärla som du vill ha. Mitt tips är att titta runt lite på kanske bilbörsen här, www.bytbil.com och tidningar. Provkör gärna också samma kaross med olika motorer. 1.8 iS är 4cyl och har 140 hkr. Det finns även 320i 6cyl med 150 hkr. 323i 6cyl med 170hkr och toppmodellen 328i 6cyl med 192hkr. Dom motorerna bör ligga i samma prisklass. Utrustningen ASC+T, antispinn är en rekommendation för vinterväglag.

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
amax
Tack för alla svar.
Somliga anser att 157´ är ett bra pris för en lågmilare, andra anser att 140´ är max. Jag har svårt att se att bilhandlaren går ner så långt, men jag får väl bearbeta honom. Jag tycker själv att det är ett stort minus att det inte finns AC eller ACC i bilen. Jag får väl försöka deala lite med utrustning, typ vinterhjul, CD och något sånt också kanske...
///
Kan bara instämma i det Asken säger att ASC+T är mycket trevligt att ha på vintern....skillnaden är enorm tycker jag...körde en vinter med en bil utan och har nu kört en vinter med en som har det...natt och dag.

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.