AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
890

Skillander i utrustning svensk/import

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Är det någon som vet vad som skiljer mellan importbilar och svenska BMW-bilar? Många säger ju att värmepaket osv är annorlunda, men finns det några belägg för det?//Mvh Johan
Jag har ej stött på det när jag har importerat bilar från Tyskland men däremot från Belgien kan det faktiskt finnas de med mindre värmepkt och mindre generator. Olika standard i olika länder, typ om du råkar på en bil från ett annat land i Tyskland så skall du kolla den noga.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Spolar behållar är mindre, inte std med stolsvärme, strålkastarrengörning är väl det vanligaste. (och halvjust aut förstås)
Tjena!

Import från tyskland har vanligtvis ingen stolsvärme. Likaså med nackskydd bak. Det brukar vara extra utrustning. Sedan en sak som är lite ovanligare är att den ibland inte finns några blinkers på sidan av bilen. Hoppas du fick svar på din fråga...

Mvh

Tobias
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jo, jag var väl mer intresserad av den utrustning som inte syns. Det går ju en del rykten om skillnader, som jag får försöka motbevisa varje gång jag säljer en importbil. Därför vore det kanonbra om någon kunde hjälpa mig att bevisa ev. skillnader en gång för alla, typ olika reservdelsnummer för värmepaketet i svenska och tyska bilar, olika storlek på batteriet, olika mängd rostskydd osv. Spolarvätskebehållaren var en ny grej. Hur stor är den egentligen på en svensksåld 3-serie?
Jag ska ta och kolla igenom min importerade E36:a och E39:a, så kanske någon kan kolla på sin svensksålda? Det vore verkligen bra för alla oss som har en importbil att veta, den dagen bilen ska säljas.....//Mvh Johan
Spolarvätskebehållaren är väl på 5 liter (eller är det 6?)i de "svenska" E36:orna, och vanligtvis på 2.5 liter i tyskland.

/Anders
M3 -87
B3 -95
318i -96
Na
53
Nallen
525iT 93
Kollade genom spolar behållarna på 525:an (import)
och dom rymmer samma mängd som svenska instruktionsboken anger.
Angående att reservdelsnummer skiljer är inget ovanligt alls mellan länder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.