|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 523 Touring från 98 som jag har problem med airbaglampan på. Bilen har varit in sådär en 5-6 gånger på märkesverkstad där dom "åtgärdat" felet, men efter ett tag så tänds lampan igen. Vad jag fått reda på är att problemet är bältersträckaren på passagerarsidan. Dom har satt in ett nytt kablage som har med saken att göra samt bytt bälte, sista gången bilen var inne så tändes lampan när dom drog i något kablage under passagerarstolen så då lödde dom om någta lödningar på något kontaktstycke. Frid och fröjd tänkte jag, det gick några månader men sen tändes lampdjäv... igen. Jag har hört att det brukar vara problem med ett kontaktstycke för bältet så jag undrar vart finns kontaktstycket och finns det något bra sätt att släcka lampan på, eller kan det vara något helt annat? Mvh Gösta | |
|
Hej Gösta! Kolla Hassos dagbok under Galleriet/frilansare, han har haft samma problem på sin E39:a på sistone. Mvh Daniel |
|
|
Hej Gösta! jag hade samma problem på min bil problem är "förkorta kablar" om man flytar stolar så finns risk att lampan tänds. Dem hat bytt till längre kablar "nu är det ok" Mvh Dino |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.