AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
728

helronoverad motor 10k

mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Det finn nån som säljer en helrenoverad motor från en 325:a för 10 000:-. Hur kan man sälja det så biligt?? Bara mina delar gick på 10 000:- sen tillkommer ju ny ventilstyrningar, honing osv.

Länk
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
ingen som säger att han går + på affären.
Men, kanske behöver pengar.
Då tvingas man ibland te sådana affärer faktiskt.:\
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
mc_fox; Kan det månne vara Ingemar i Växjö? Be careful...

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
X-
375
X-ray
325i -87
BMW-beroende: måste säga: satan(!) va många bilar du har!

"Am Der Necht Der Dam Gebissen"
det finns säkert på nån motor sida där dom säljer saker

BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's......

-norrland race crew-
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Be careful?. Är han så oseriös som det låter på priset?
Den som renoverat en motor vet att det inte går att genomföra för dom pengarna..

En vanlig motorfirma tar ju runt 50k för en nyrenoverad motor.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Skall du köpa en "renoverad motor" från ingemar så bör du kolla upp den otroligt nogrannt, han sköter inte sina affärer direkt snyggt om man säger så.

Har köpt en renoverad motor av honom som snarare var helt nerkörd. Trots kvitto med löfte om renovering osv så kommer han bara med undanflykter istället för att återbetala köpesumman. "Jag har satt in pengarna, konstigt att de inte kommit fram osv." Affären skedde för 2 år sedan och vi har inte sett röken av pengarna än, det lär vi aldrig göra. Jag hoppas dock att det inte är fler som luras av honom...
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
mc_fox; Med renovering kan man ju avse att byta tändstift, ventilkåpspackning coh tvätta av motorn *S*

/ Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla!
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Har träffat Ingemar, han har helt klart en annorlunda syn på det här med "renovering" av en motor (precis som bmw-beroende säger). Ställning av ventiler, byte av tändstift... lite småplock. Det är knappast en total renovering, men nog för att motorn ska bli i användbart skick igen. Han köper ju mycket gammelbilar som han plockar maskiner ur och skruvar ihop.

En kam från en motor med sprucken topp hamnar i en topp med sliten kam, etc. etc.

Sedan är han GANSKA hård på flaskan också, var klart berusad när han kom (i bil) och skulle titta på en E-28:a som en kompis hade till salu.

Varningen befästes således!
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Definitionen renovering innebär att man återställer motorn till fabriks-skick! Enligt mig och många motorböcker jag läst, men det finns tydligen dom som har en annorlunda syn på det hela..

Tråkigt för någon som inte kan något om motorer och tror att dom får en "riktigt" helrenoverad motor...
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
Hahahaha.....skrattet ekar. Bra att vi kan varna varandra för Idiot-Ingemar. Jag och Quixotic2 har träffat honom Jag alldelses för mycket)..se upp så ni inte fastnar i samma träsk....

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Jag känner en kille som köpte en skitmotor av honom.Han borde inte få annonsera här på bmwpower,eller vad säger ni...

hjorten
JO
158
JONAS BMW CS:4338
320i 2,5l Touring -89
2002 -72tii
Jag bytte min 745tic motor mot en borrad M10-motor med honom.Bad honom lyfta toppen så man kunde mäta cyl,dia.
M10-motorn var serriöst genomgången(dock inte av Ingemar).Allt som han sa om M10án stämde dock.Borrad2.2l , Rostfritt extraktor , Duktigt portat , Andra insugsventiler , 304grader schrick , Nyköpta webrar till motorn , gått ca 1000mil mm.
Så jag blev mycket nöjd med mitt byte ;-)
Visst, kan hålla med om att han är ganska så speciell.....!!
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
JONAS BMW; Motorn han sålde till dig som han inte själv renoverat kan säkert ah varit bra. Men de motorer han och hans "mekaniker" renoverar ger jag inget för.
Lämnade in min 320i E30 till honom för byte av sump. För det första hade han bilen i två månader för han kom aldrig till skott med att fixa den. När jag sedan skulle åka ner till honom för att hämta den efter dessa två månader så blev jag inte glad. Skulle ha bilen till Göteborg och hade bråttom, bilen hade ingen huv så det tog tid att få dit den. När han sedan skulle starta den och visa hur fint den gick, så var allt bra tills jag kollade oljan. Se där! Toppen var spräckt och blandade vatten med olja....*suck*
Av med huven igen....så fick den stå där ytterligare en tid.
Inte ens byta olja klarar han, alltid en bra bit över max-sträcket!
Dessutom var hans på mig också och skulle tafsa....

Nej, tack inte fler affärer med honom!

Dessutom kallar jag inte att renovera en motor om man bla bara vänder på lagren!
Han e ju helflummig..... va på väg att köpa en renoverad topp av honom......... men insåg att en ny motor i hyfsat skick va billigare...... Han e helding....

12 tums ratt e MANLIGT :)
Själv köpte ja en "renoverad" topp av honom för 3"(acceptabelt för en topp med frisk kam/vippor samt som såg seriöst renoverad ut,enl honom så var det INTE han som renoverat den utan tidigare ägare)...Toppen var i bra skick men hade gått några 1000 mil efter renoveringen...så ja renovera den en gång till för o va säker på att allt va som de skulle!!O till dags dato har bilen rullat ytterligare ca 5000 mil med denna topp helt utan bekymmer me motorn....
Man ska nog ta de han säger me en stor nypa salt!!Åk o kolla på grejerna o bilda dig en egen uppfattning om vad han försöker sälja!!
Hmmmmmm.
Jag har en tid sökt en 3,0 motor med förgasare från -77 och fick givetvis svar av honnom (ingemar) , han hade en 3,0 motor från -77 med förgasare toppen hade ny kan och nya vippor !!
"motorn går kanonfint" heter det i annonsen......pris 4000 kr....
Är det bara att glömma eller ??

Billy B-10
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Glömma och glömma... som vid alla andra affärer gäller: syna objekten ordentligt. Att köpa osett är vanskligt, vare sig det kommer från Ingemar eller någon annan.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
diamantsvart_bmw
LOL han verkar vara en riktig hjälte, PORTA IDIOTEN FRÅN SERVERN, han har banemej inget här att göra, BMWPOWER är väl till för seriösa BMW älskare inga nötter

Nu med nya 17" fälgar och däck

nya bilder kommer nästa vecka
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.