AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
584

5 tryck med gaspedalen ger inget?

El
153
Eliardsson
540IA -93 E34
Jag trodde att de flesta bmw hade den funktionen att man kan trycka gaspedalen 5 ggr i botten och sen få upp eventuella felmedd. Men inget händer på min, jag har ju fullutrustad, så den funktionen borde ju finnas, eller?? Var sitter felmedd. lampan i instrumenten?

Trevlig Midsommar på er alla.

Häftig motor,häftiga priser...!!!
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
använd sök funktionen

Joakim Eriksson
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
jag har ej lyckats få igårng det på min 93a eller på min väns 525 94a.
jag fattar ej hur de bär sig åt som fått det att funka. har testat skitmånga gånger.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
om jag inte har fel så är det bara vissa modeller som har detta andra hade det so extra utrustning!

MvH Bmw 4-ever

Länk
sl
370
sleeperix
E34 M5 -93
E36 328 -96
En bra länk i ämnet!

Länk
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Visserligen har jag sett någon på forumet som påstår att han lyckats med detta men dom allra flesta lyckas inte! Jag tror att det är så här!

Dom flesta siter (för att inte säga alla!?) som beskriver hur man gör är amerikanska! I Amerika har man haft och har mycket tuffare avgasregler än vi i Europa! Dessutom har dom krav på större öppenhet om detta dvs alla skall kunna ta del av avgasrelaterade frågor.

Därför har bilfabrikanterna varit tvungna att leverera bilar till USA där ägaren eller en spekulant tex genom ett pedaltest skall kunna ta reda på avgasrelaterade felkoder.

Till Europa, som inte haft dessa tuffa krav, har naturligtvis inte levererats denna funktion. Det är ju bättre att tvinga in bilägarna till (helst märkes-) verkstaden!

Per L

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.