|
|
|
|---|---|
|
när jag körde med gamla batteriet i min bil så gick den skit puttrigt som 30km fart ryckigt....så jag åkte till ok/q8 och köpte ett nytt underhållsfritt batteri + 2 liter k-sprit som jag hällde i tanken med mina 25 liter 95 blyfritt jag tankade men nu , när jag skulle starta den , den låter normalt å vill starta men den kan inte starta utan bara står å nöter å nöter å till sist vill den starta man hör att den tänker starta men inte då , är det skit i förgasaren eller är det nånting annat fel ? | |
| Hej...det sitter ingen förgasare på din bil! Börja med att byta bensinfiltret och om det inte är gjort på länge så gör en allmän service på den...byt t-stift,rotor och lock... | |
|
k-sprit? vad ska det vara bra för? //Nord |
|
|
Aja baja. Aldrig k-sprit i en insprutare. det bli för kärvt då. |
|
|
Tomba varför inte Livet börjar vid 180 |
|
|
2 liter K-sprit till 25 liter bensin e ju lite väl mycket kanske.. /Jimmy Länk |
|
|
jag skrev fel jag köpte 2 flaskor k-sprit 0,5 liter för insprutningsmotorer står det klart å tydligt...den låter hela tiden ööööh ööööh öööh sen som den ska starta , startmotorn kan det inte vara för fläkten å generatorn går ju runt. K-sprit är bra om man stått länge med bilen över en vintersperiod eller en sommarperiod avställd det är för att ta bort eventuellt kondensvatten som bildats... |
|
Gold |
jag skulle tippa på att du skulle behöva byta stift. Hade lika dant på min peugeot för ett tag sen och jag provade att göra rent stiften med stålborste och lite lacknafta och då poppa den igång. Sen böt jag stift och den gick fint sålänge jag hade den. |
|
Bensin har vissa smörjande egenskaper. Det är b.la därför som man hade bly i bensingen förr. Och i insprutningssystem så har man fler detaljer, i insprutningsmunstyckena t.ex, där det absolut inte för kärva och där man har små spel. K-sprit tar bort dessa smörjande egenskaper hos bensinen. Det kanske fungerade förr. Man slår ju i K.sprit för att man har vatten i tanken. Om man nu har vatten i tanken. Töm och regör den istället. Det finns flera andra substitut för att ha i tanken, injector cleaners. Red line prudukter använder jag till min BMW. Det är bättre att slå i lite olja någon gång isf k-sprit. |
|
|
Stift helt klart! Hade samma problem med min när den stått ute i 2 veckor i 10 minus. Vägrade starta även i varmgarage när vi rullat in den där. Bytte tillbaka till mina gamla slitna stift. Startade direkt! Värt att prova! |
|
|
kom på att JAG har 2 st 0,8mm + 4 st 0,7mm tändstift i motorn 2 st hör inte dit kan d va så att den misständer på dom då? |
|
Woodman |
Hrmmmm.......Host-Host. |
|
ok nu var jag idag å hållit på att få igång den men den vill inte starta har bytt tändstift splitter nya , men den vill ändå inte starta vad är felet??? den bara startar som den är sur å inte går igång kan det va tändspolen eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.