AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
436

förstör jag min bil eller blir den snyggare?

bm
270
bmwkillen740
525 -77 6:a
750 IAL -88
angående min 740 som är grönmetallic så tycker jag att helröda glas på en sådan ser bättre ut än rödvita lysen eller förstör jag det eftersom jag såg en svart på detta forumet som hade svarta blinkersglas bak så varför inte helrött bak å helvitt fram å på sidorna tycker jag räcker, då är det löst med det fula orangeblinkandet :D

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Tjenare, såg en M5 Touring här på Börsen och den hade Helröd Baklysen! Och det var Skit snyggt! Så jag kan hel rätt rekomendera det! Du kan ju kika in på börsen och leta rätt på den ! Var en 92:a Touring som var Daytona Violett! Jag ska då ha helräda iaf sen! Passar bättre anser jag!

______
I väntan på nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
vilken styling färg skall användas för rött vet du nån bra sort, märke?

th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Näe nått om exact förfarande har jag tyvärr inga råd om...

är själv intreserad om nån annan på forumt har nått råd =)

______
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Annars är ju det här det klart snyggaste (tycker jag;) om man skall byta från orginal Länk

Mvh. Patric

Min 740: Länk

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tänk bara på att så fort du applicerar färg på glasen, blir de olagliga!
Böter och tvåa på besiktningen är tänkbara resultat av målade glas till strålkastare/baskljus/blinkers.....

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Johan B, (heter jag med egentligen =)
Men däremot s kan man väl köpa Röda blinkirs glas som är korrekta! eller hur?

______
bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
tror inte det finns röda lysen till 7 serien el finns d eftersom d inte finns rödvita ? :/, men jag tonade på min opel jag hade med toningsspray helt svart å det gick igenom besiktningen , accepterar dom mer svart än rött?

bm
270
bmwkillen740
750 IAL -88
PJ är det svårt å byta från vitt från orange???? jag såg en annons på reproglas att man måste såga ut det , vilket lim är bäst att använda komponentslim el 3 sekunders lim som fastnar på 10 sekunder typ ?

Jag hade rött på min M5:a som jag just sålde (snyft).. jag tycker det är klart snyggare än vit.. fattar inte varför det är så hett med vitt bak.. smälter ju inte in om man inte har en silver bil...

/Jimmy
Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

bmwkillen740, kolla på Länk för lite inspiration. Jag körde med ett Dremmel liknande verktyg samt trissa och det blev riktigt bra. Tänk dock på att använda ett tvåkomponentslim som inte gulnar av solens uv-strålar (som t.ex. Araldit gör)

Mvh. Patric

Min 740: Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.