|
|
|
|---|---|
|
Problemet ligger på elsidan. Tryck är OK, säkringar, lågtrycksvakt är uppmätta och fungerar som den ska. Om man kopplar ström direkt till magnetkopplingen så funkar det... Boschverkstad kunde INTE konstatera med 100% säkerhet men de "tror" att panelen (knappen lyser när man slår på) i kupéen skall bytas.... FRÅGA: Är det vanligt att panelen är trasig? Är det kostsamt? Kan man söka begagnade delar? Hur demonterar man panelen samt hur "mäter" man att det är felet? Kan det vara något annat (relä eller dyl.) ? GLAD MIDSOMMAR i värmen ; ) | |
|
Jag har ingen gas i mitt system men lampan lyser om jag slår på den, ingen kyla dock. __________ Mvh. Micke Länk Länk |
|
mackan325 |
Du har en elektronikbox som styr AC'n och som sitter under microfiltret också. |
|
Byt inte knappsatsen! Jag har samma problem så jag tog isär knappsatsen men den var hel så det lutar åt att det är boxen under microfiltret som inte vill samarbeta. Om du har fixat ditt problem vore jag tacksam för bekräftelse om det är boxen eller inte. |
|
|
Firebird! Tack för tipset! Har varit på märkesverkstad för x xxx kr... bara för felsökning.... Fii faan... Nåväl, de "fastställde" att boxen under microfiltret var "död" - ny sådan kostar 3 956.- typ.... Det kostar att ta det kallt. |
|
|
Nu fukar det igen !!! ; ) En begagnad reläbox från Bildemo i Uppsala, 400.- SEK. Inte illa med nästan 90 (nittio!!) % rabatt mot en ny. Reläboxen sitter under handskfacket, bytet tar ca en kvart. |
|
| Hej . Har samma problem att ac ej går. Kollat upp tryck osv. Dessutom saknar jag spänning till cirkulationspumpen plus att spänningen vid värmeventierna lever ett eget liv. Är det elektronikboxen som styr alla nämnda funktioner? | |
|
nickeberka; Sorry, kan EJ svara på det men jag vet att Upplands Bildemo har ett till relä á 400.- SEK. Värt att provbyta ?!?!, det måste Du ta ställning till.... Hoppas någon mer elkunnig hjälper Dig bättre. Trevlig sommar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.