AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
458

Märklig effekt efter rekond : )

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Tvättade, rubbade, vaxade, dammsög. Gjorde rent alla rutor. Därefter fick fälgar och övriga detaljer en omgång. Avslutade med att fixa till paneler och lägga in de tvättade tygmattorna. Kort sagt, en 4 timmars rekond. Ordentlig utan fusk.
Det märkliga är att efter det så; låter ventilerna mindre, den drar mindre bensin, stereon spelar renare och högre, den går betydligt snabbare, klonket i framvagnen försvann, växellådan är tajt som den var dag 1 och jag känner mig själv lite snyggare på kuppen. Någon som känner igen känslan? :)
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
En massa önske tänkade kanske, för du gjorde en god järning för bilen =0)

Mvh Teres

Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Samma fenomen inträffar för mig oxå, varje gång jag slitit sådär :)
Helt klart har det en psykologisk effekt!
Det är ungefär samma med ens hem.
Man trivs och mår bra helt enkelt!

///FrIIk///
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Varje rejälla Bil tvätt känns som ett ny köp =)

Sen spelar det ingen roll om ugraderingarna är små.. bara dom känns rätt!

______
I väntan på nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilar har en själ, blir dom lika fint ompysslade som gumman hemma, så spinner dom lika fint som tack.:))

///MVH Hasso
Länk

Hehe, håller med Hasso och även ni andra =) Känner likadant när jag jobbat länge med bilen. Är bilen skitig så känns det som att den mår piss =( Min kommer få va skitig ett tag till då ja ska till Dalarna på måndag. Men efter det så jäklar :-))) Funderar på en till BMWträff här i Sthlm... Vi får se hur många som e sugna =)

Mvh Tobbe
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Tack för tipset Hasso. Nu har jag tvättat och polerat gumman oxå. Hon var lite motsträvig till en början, och när jag dammsög henne yrade hon om skillsmässa. Men nu blänker hon som ett nybonat golv, solen går ned bakom Sjöbloms dass och allt är frid och fröjd igen här ute på Gråbolandet. : ))

VH Copy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.