|
|
|
|---|---|
|
Jag har tröttnat lite på min bil.. Jag ska ha en turbobil det är redan bestämt. Men jag är fortfarande väldigt svag för bmw bilar. Jag har inte kunskaperna/pengarna som krävs för att turbokonvertera en bmw. Så var hittar jag en shysst e30/e36 Turbo? Jag har letat överallt men inte hittan nånn till ett skapligt pris. Nånn som hittat nånn? Hur är det med besikningarna på en turbokonverterad bmw? Mitt liv: Länk | |
|
det är nästan omöjligt att besikta en bmw med turbo som är nyare är 75 sen så alla såna säljs på än gång sen är det att dom går mellan en del kompisar BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
köp dig en 745i i E23-karrossen, den har turbo. 252 hk original. //Schnitzer |
|
|
För dom pengarna du får för din e36 får du en kanonfin 325 e30 och har ändå en hel del pengar över till turbobygget. Att sätta dit en turbo behöver inte kosta så mycket, så du kommer säkerligen ha en hel del pengar kvar även när bygget är klart. Vad gäller kunskapen så kan du väl läsa lite om det och fråga andra som kan. Och till besiktningen så är det väl bara att plocka bort turbon. En kille här i stan satte nyligen i en turbo på sin 325 e30. Jag vet inte vad han använde för grejor och hur mycket han laddar. Men den går iaf utan problem till varvspärren på femman. Han har inte gjort något åt "motorn" ännu. Alltså: Han har inte bytt topplockspackning mm = han laddar inte så mycket. Om du tycket det blir krångligt med grenrör mm så finns det ju kompressorer! En sådan är nog en hel del lättare att få dit och bort igen vid bes. Men dom är dyrare. Tänk vad läckert med en 325 e30 som det står kompressor på bakluckan... (emblemet från en mb??) Min bil: Länk |
|
|
Behåll din E36 och låt turbokonvertera/kompressormata den :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Vet om en E36 M3 som är till salu med turbo...(inte Ted's). Maila mej om det kan vara intressant. Men den är dyr för det är inget hobbybygge..... //Bimmerman Zim Zimma here's ma bimma Länk |
|
|
-> Bimmerman Vet du ngt om den 540 som står/stod hos Perre Larsson för någon vecka sedan? Ryktas om kompressor.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.