|
|
|
|---|---|
|
Har nyss bytt silentblock men det klonkar ändå. Vad kan det vara då som gör så det klonkar ? ----------------- Länk Länk | |
|
Hej Kallis Har hört att även hardyskivan kan orsaka klonk från bakvagnen, kolla den. Mvh Daniel PS Snygg bil på länken, har en i princip likadan fast med original TRX-fälgar och otonade bakrutor. |
|
|
tack har tagit bort toningen tycker inte det passar sig. Kan det finnas några mer orsaker till klonkar från bakaxeln. ----------------- Länk |
|
|
Kommer klonken endast vid gaspådrag/-avdrag så kan det ju ha med kraftöverföringen att göra. Förutom hardyskivan sitter det möjligen stödlager till kardanaxel som kan vara dåliga? (Bara gissningar, har inte kollat noga hur det ser ut på min bil.) Mvh Daniel |
|
|
Har haft problem med stödlagret och kardan så de är redan bytta Funderar om det är något på bakaxeln som kan vara löst får kolla hardyskivan till att börja med då |
|
| ingen ? | |
|
^^ ----------------- Länk |
|
|
Fick du någonordning på det.... jag har också bytt silentblock men det klonkar än då ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
nej har inte hunnigt kolla skulle vara bra om någon som visste vad som mer kan få det att låta ----------------- Länk |
|
| hur menar du klonkar? Känns bilen glapp i drivlinan eller är det endast missljud? | |
| Det låter mer som om bakvagnen rör på sig vid gaspådrag som om något vore glappt | |
|
Har du kollat övre stötdämpar fästena? Jag har bytt dessa på alla mina BMW med gott resultat. Det är en riktig akilleshäl på våra bilar. Billigt och relativt enkelt att byta. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.