AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
419

Familjebilen M3, erfarenheter

mi
88
millan
E46 Touring -03
Hej,

Fick tillökning i april..."dags att köpa kombi sa alla". Så härefter ca 6 månade med M3 e36 coupe kan jag bara säga att det funkar utmärkt med barnstol både fram och bak (faktiskt bättre än både nya saab 95 och volvo S70 pga långa bälten och sportstolarna) samt med barnvagn där bak (har även cdvxl och fettslutstteg bak)..

Vile bara dela med mig av mina erfarenheter.. Man behöver alltså inte offra körglädjen.

Synd att vintern och avställningen närmar sig

//M
Morgan
Har själv tillökning att vänta. Naturligtvis så måste man köpa kombi eller MPV, lider alla barn av cellskräck när de föds?
Kul att höra att man i en cuppe får in barnvagn etc.
Kan du även få ner någon resväska eller matkasse?
Jag vill nämligen inte byta bil heller utan trivs i min 325-92 sedan.
/Morgan
mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
Köra M3 med barnstol går bra, men bara på sommaren?
Någon som har nått tips hur man gör med en hund?
Det är inte lätt att förklara för flickvännen att hundar inte passar i min M3:a.

Kan bara hålla med! E36 är en perfekt familjebil.
Gott om plats även med två barn, och vagn i bagaget.
Självklart anpassar man barnvagnsköpet efter storlek på bagaget, inte tvärtom som en del missupfattat det.

Hund lämpar sig bäst utanför bilen, då de bara skitar ner, och efterlämnar hår i bilen, samt luktar illa.
bl
2.294
blixten
325i -88
Box på taket är ett hyfsat alternativ om man skall resa långt och behöver mycket bagage. "Paraply" sulky är också ett mycket bra alternativ.
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Hundar!
Rakar man pälsen av, klipper av klorna och sätter på munkorn. Om man också är störd på odören kan man även smörja in dem med rakvatten efter smak;)
mi
88
millan
E46 Touring -03
Men M3 kör man väl ändå inte på vintern????

Jag har även fått i barnvagn + golfbag + en veckas semesterprylar med lite vilja...

/daytona m3
Bra ide "328 Coupé". Jag har iallafall stöd av er.
Nä, hundar i min bil nej tack!
Vi får väll byta bilar med varann när jag ska ta med hunden nånstan.

bl
2.294
blixten
325i -88
Varför skulle man inte köra m3 på vintern?
jag har kört både min M5a och M3a på vintern, det har inte varit några problem...ok, vi snackar ju om en bakhjulsdriven bil med en del pulver, men den går fortfarande bättre än morsans audi A6........

Philip
Visa användare
383
MM
Bmw 330d touring -06
till blixten-
Jag kör inte pga saltet, vill behålla bilen i bra skick läääänge!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.