AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.310

RÖK I BIL som jag vill ha bort

Lars Mellstrand
Jag har en importerad 540IA Touring med skinn.

Hur kan jag få bort det mesta av denna typiska tyska lukt?

Mvh

Lars M

LM
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En bilvårdsfirma kan hjälpa dig med en kemtvätt utav invändiga textilier inklusive taket. Du kan själv torka av alla invändiga plastdetaljer och gummidetaljer med en fuktad trasa som vrids ur i en hink vatten med lite diskmedel och ett par droppar aftershave i. Putsa alla rutor med tex
Länk och och sedan smörj in skinnet med Länk så lär du ha en väldoftande vagn:)
Mvh
Asken
Lars Mellstrand
Tack för detta tips jag ska prova detta snarast

Mvh

Lars

LM
mr
113
mrjim
A4 Avant Tdi Q 2013
Morsan gav mig ett klockrent tips när jag hade samma problem i en bil jag hade en gång, ställ i en skål/hink med ättika...Mängden behöver inte vara i överflöd, men effekten är kalasbra...testa...

Mvh Jimsan
aktivt kol har väl alltid funkat. bara att lägga några påsar under sätena..=)

Länk
Ättiksprit funkar bra i en lägenhet enligt mina erfarenheter,kan vara lite mer tillfällig lösning i en bil,kanske att det sitter lite djupare i stoppningen i klädslen än i en tapet så det "kryper"ut efter ett tag.

Henrik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Röklukt går aldrig helt bort, ve och fasa för människor som röker i bilen. De tappar 95% av tänkbara köpare.

///MVH Hasso
Länk

PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Ozonbehandling? Dyrt, men skall klara av dålig lukt. Jag har dock ingen egen erfarenhet av resultatet.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Hasso> Du är välkommen att stiga in i min bil om du vill. Röker i den som i andra bilar jag haft. Skulle du känna någon rökdoft blir jag imponerad, ingen annan gör det nämligen. Ser man bara till att ALLTID röka med en (OBS) ruta nere går röken ut illa kvickt. Den som tex sitter bredvid känner knappt, om ens ngt, att man sitter och röker.
Sedan är det inte till nackdel att vårda bilen heller så klart.

*BAWORAK*
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
SvanteE:

Jodå man känner när någon sitter och röker i bilen oavsett om rutan är nere eller inte. Det känns inte lika mycket, men det känns. Dock sätter det sig inte alls lika mycket som om man stänger in skiten i bilen.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Ungefär samma sak som att stå inne i sin lägenhet/hus och röka under köksfläkten, röken försvinner men det luktar skit ändå.
bl
29
blåblixt
525IA Executive-94 e-34
Det finns ett rengöringsmedel som heter Storfix, tillverkas av PLS produkter i Skövde, grymt bra och drygt för rengöring av textil, skinn, och vinyl. Tar även röklukt om man gnider lite, glöm inte att suga med våtsug efteråt.

Hej,

Vi hade samma bekymmer på en BMW nyligen. Lämnade den på invändig recond med klädsel/taktvätt + ozonbehandling. Innan detta körde vi ättika några nätter. Kostade runt tusenlappen för en E36.

Efter detta så är bilen helt ok. Som Hasso skriver så får man aldrig bort doften helt. Man kan dock som i detta fall få den till en nivå man kan leva med utan problem. De gånger jag känner det direkt är när den är varm efter en dag i solen... detta var ändå en väldigt inrökt bil från 1999.

Mvh
John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.