|
|
|
|---|---|
| vad ska man tänka på fördelar nackdelar den har gått 12000 mil och hur bra passar ett packet från johanssons motor sport | |
|
Eftersom frågan är så öppet ställd så svarar jag kolla spindellederna - enligt bilprovningens statistik det vanligaste felet och jag blev tvingad att byta mina efter förra årets besiktning. Min är också en 325i cab -94. Lite extra stora däck hjälper väl till att slita lite extra på dem. Motorn håller många mil till om den bara sköts väl. Ang trimpaket vet jag inte mycket, 192 häst räcker ganska bra för mig, utom när man är på bana med M3:or och M5:or ;-) /Patrik, 325i cabrio -94, BMWCS 4096 |
|
|
Dökolla bilens historia och dokumentation och ta ingenting som säljaren säger för givet. Om det råder tveksamheter kring historien och hur bilen skötts - avstå. Förutom spindellederna ska du kolla bakvagnsbussningarna, ett annat vanligt fel. Visar sig bla. i slingrig gång. Du kan börja med att läsa beg-guiden här på sajten och söka inlägg i frågan, så får du en hel del info att hugga in på. En annan enkel regel är att alltid ta med en bilkunnig polare som second opinion när man tittar på en bil man är sugen på. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
Woodman |
Och det viktigaste av ALLT tag ett: "Kompressionsprov" Talar om hur motorn mår på insidan...bra att veta INNAN köp. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.