|
|
|
|---|---|
|
Tjenna alla bmw-lovers Är stolt ägar till en fin 325ik -87 men har stöt på problem jag inte riktigt får kläm på. Allt startade med att kylets undrefäste inte riktigt höll måttet och således flyttade kylet sej bakåt och fläkten fastnade där i. Bilen gick varm och den kokade. Orolig som satan fick jag gjort ett kompprov som visade 10,5 - 11 på cylindrarna. Dok säger ju inte detta allt. Men men då värdet va bra fylldes systemet igen och avluftning gjordes. tempmätaren visade normalt värde då bilen återigen spottade ut vatten. Detta har nu hänt två gånger då jag parkerat efter körning. Nu senast även efter att ha låtit den gå för tempen skulle sjunka. Jag har misstänker att vi inte fått ur all luft och att den expanderat och tryckt ur vattnet. samt jag är inte hundra säker på att tempgivaren är som den ska. Kanske är motorn lite varmare än givaren "tror". Vilketfall är problemet retligt och jag undrar nu om nån har vart med om liknande eller har en hypotes om vad som kan åstakomma detta. Oljan är fin dvs. inget vatten. Kylarvattanet är fint och utan avgaser och olja. //Danne Ps Trevlig midsommar | |
svintoleffe |
Kolla så att vatten pumpen inte är paj, går den bara varm när du gasar eller. Leffe |
Woodman |
Har du bytt temostaten...samt sitter den åt rätt håll, fjädern alltid riktad nedåt mot motorn ? |
| Njaaoo jo de är nog så att jag får köra på lite... men tempen ser normal ut även om den verkar gå varm. Men som du säger de kan nog ligga nått i att kolla pumpen.. | |
|
Woodman vadfår man för symptom om de nu skulle va så? Bilen har funkat felfritt sen den lilla olykan inträffade. Jag har aldrig monerat ut termmostaten... Har en att kolla lista nu Termostat Tempgivare vattenpump |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.