|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara informera om vad en M5 -89 är värd i Finland. :) Här borta kostar den (om man hittar någon) ungefär 20000 euro, ungefär 180000 kr! Med tanke på att jag hämtade en M5 i Sverige för ett tag sen och fick slanta upp 65000 kr och åker på att betala ung. 60000 kr i importavgifter så sparar jag en bra slant på den affären. Är det dyrt eller...? Visst är det dyrt men jämför man med finska bilhandlarnas priser så... :) | |
NOLL7NOLL |
Kan inte vara en stor markand för sådana bilar hos er :) "Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare |
|
Nja.. M5 är eftertraktade här borta men pga det höga priset så nöjer sig finnarna med en ny toyota istället. :) Själv är jag så pass BMW-frälst att jag hellre hämtade en vettig bil i Sverige, istället för att köpa något med en 1,6 liters motor i här borta. :) |
|
|
Trist för er att ni inte har något finskt bilmärke....då hade inte varit lika "kul med skatt" på bilar i Finland som det är nu. Dock har ni fått viss lindring vad jag förstått. Danmark och Norge är ännu värre om jag förstått det hela rätt.... /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.