|
|
|
|---|---|
|
vad kan det va för fel.. har kollat båda säkringarna att sladdarna sitter.. en fråga föresten... kan man ha antenn som remote på steron har ingen remote..? Länk | |
|
Tja, fel inträffar tyvärr, alltid lika överraskande. Insignal finns? Blir kanske till att öppna burken på servicebänken tänker jag. Det där med remote får du utveckla lite mera. Antenn-remote hur då? FP |
|
|
jag har ingen remotesladd på stereon..=( men jag har en till elantenn.. och den ger väl samma ström som remote? det funkade i början iallafall men efter att jag tagit ut lådan för att fixa lite i bagaget.. när jag satte in den så funkade den inte.. jag började pilla med remotesladden drog lite i den och plötsligt startade lådan igen.. blevv jätteglad.. men glädjen varade inte länge...=( den dog igen.. så jag tror att jag får dra en ny remotekabel.. den jag har är typ i 3 olika tjocklekar och skarvad hur många gånger som helst.. kan ju va att den e kass bara+? lr? vad tror ni? Länk |
|
|
Uttag för elantenn och remote är samma sak, går bra att använda till start av steget/aktiva lådan. Verkar som du har nåt brott på denna kabeln kanske. Se upp så du inte får kortis från kabel eller dåliga skarvar mot bilens chassi när stereon är igång, i bästa fall blåser du en säkring på stereons anlutning, men inte sällan brinner nån liten printbana av inne i stereon. FP |
|
|
hhmm printbana? vd är det.. inte helt omöjligt att jag har gjort det.. hur påverkar det stereon? mvh skunken Länk |
|
|
Printbana= kopparfolien på kretskortet i stereon (printplattan) som komponenterna är monterade på. Om det bara går till utgången för remote så påverkas inte stereon alls men remote plus saknas i uttaget. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.